وحدت؛ راه حل عبور از بحران ها

همایش انجمن همبستگی و اعتلای بروجرد با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری در سالن تشریفات کوه نور هتل پارسیان اوین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مهندس جواد کماسی در هفتمین همایش انجمن همبستگی و اعتلای بروجرد گفت: خداوند مهربان را سپاس می گوییم که بار دیگر در محضر شما گرامیان، فرصتی برای عرض درود و ادب حاصل شد و در تقارن با ماه ربیع، ماه پیامبر مهربانی ها، هفتمین دیدار صمیمانه شخصیت های اثرگذار بروجردی، بر خود می بالیم که سعادت میزبانی از شما نصیبمان شد.

دبیر انجمن همبستگی و اعتلای بروجرد با اشاره به اقدامات انجام شده در این انجمن افزود: انجمن همبستگی و اعتلای بروجرد دریچه ای است که از آن به اذحام کوچه شلوغ اما خوشبخت زادگاه مان می نگریم، و در این سفر و نگریستن ها چه با سعادت هستیم ما که همسفران گران سنگی چون شما را پشتیبان خود داریم.

وحدت؛ راه حل عبور از بحران ها

وی ضمن خیرمقدم به استاندار لرستان، رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و مسئولان کشوری و لشکری حاضر در مراسم، خاطرنشان کرد: یاران یکدل و همیشگی، این بار اما پرقدرت، مصمم و با اراده تر از قبل گرد هم آمده اند تا با هم اندیشی، طرحی نو در اندازند و با هم افزایی ماندگار در نشستی صمیمی و در خور دیار فرزانگان هم پیمان شوند.

اتحاد حول محور دین، عزت آفرین است

حجت الاسلام سیدعلی حسینی در همایش انجمن همبستگی و اعتلای بروجرد با اشاره به اهمیت وحدت و همبستگی گفت: اتحاد و همدلی و همبستگی برای جامعه اسلامی از واجباتی است که خداوند به آن دستور داده است.

امام جمعه شهرستان بروجرد با بیان اینکه اتحاد باید در محور دین، کتاب و اهل بیت شکل بگیرد، افزود: اتحادی که با محور دین شکل بگیرد مقدس است و می تواند تاثیرگذار باشد، پیش برنده بوده و می تواند مشکلات را حل کند.

وی با بیان اینکه اتحاد حول محور دین، قدرت آفرین و عزت آفرین است، خاطرنشان کرد: اختلاف سلیقه نباید به اختلاف در عمل منتهی شود.

امام جمعه بروجرد با بیان اینکه اختلاف با دشمن، زورگویان و متجاوزان، مقدس است، گفت:  اگر جامعه اسلامی با هم متحد شوند این اتحاد، رحمت خدا را به دنبال دارد.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: دست خدا، رحمت و قدرت خدا با مردمی است که باهم متحد می شوند برای ترویج دین، به کمال برسند، مشکلات را حل کنند و قوی شوند.

وی افزود: اختلاف سلیقه رحمت است چراکه اختلاف نظرهاست که گره های کور را می گشاید. مجهولات را به معلوم تبدیل می کند اما اگر اختلاف به لجاجت و درگیری و قهر و دعوا منتهی شود این نوع اختلاف ناپسند و بد است.

حجت الاسلام حسینی پیشنهاد داد تا همایش مشابه با حضور مسئولان استانی و کشوری در شهر بروجرد برگزار شود و مسائل و دغدغه های بروجرد در آن همایش به صورت تخصصی تر بررسی شود.

فلسفه آفرینش؛ خدمت به مردم است

وحدت؛ راه حل عبور از بحران ها

سعید اوحدی در همایش انجمن همبستگی و اعتلای بروجرد گفت: در توسعه باید به شناخت ظرفیت ها و مدیریت منابع توجه جدی داشت.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به چشم انداز و میثاق نامه انجمن همبستگی و اعتلای بروجرد، افزود: شناخت ظرفیت های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شهرستان بروجرد یکی از فعالیت های اصلی انجمن همبستگی و اعتلای بروجرد است.

رئیس هیات امنای انجمن همبستگی و اعتلای بروجرد خاطرنشان کرد: آسیب شناسی از گذشته نیز باید انجام شود که این انجمن در این حوزه نیز مسئولیت خطیری بر عهده دارد.

وی با اشاره به ظرفیت های معنوی شهرستان بروجرد گفت: اسدالله بروجردی (زاده بروجرد) مشهور به حجت‌الاسلام مجتهد امامیه و استاد عبدالحسین زرین کوب از جمله چهره های شاخص و فرهیخته این شهرستان است که باید به عنوان ظرفیت معنوی از آنها استفاده مطلوب داشته باشیم.

رئیس هیات امنای انجمن همبستگی و اعتلای بروجرد با بیان اینکه آسیب شناسی در گذشته ما را به بصیرت می رساند، خاطرنشان کرد: امام علی (ع) فرمودند: هر مشکلی در زندگی انسان ها ایجاد می شود، از خود انسان هاست اما شما بصیرت و شناخت نداشتید و درمان این مسائل هم درون جامعه است و شما نسبت به آن ها هم علم و شناخت ندارید.

وی گفت: اعضای انجمن همبستگی و اعتلای بروجرد اگر با این آرای واحد دل دادید حتما به شکوفایی و توسعه منجر خواهد شد.

اوحدی با بیان اینکه فلسفه آفرینش؛ خدمت به مردم است، گفت: اسیری در دوران اسارت از حجت الاسلام ابوترابی سوال کرد؛ خدمت به مردم تا کجا؟ که ایشان پاسخ داد: تا خاک شوی و مردم برای رسیدن به خواسته های شرعی شان، پا روی تو بگذارند و از تو عبور کنند.

برگزاری پنل تخصصی مدیران ارشد

وحدت؛ راه حل عبور از بحران ها

در ادامه همایش پنل تخصصی مدیران ارشد با عنوان بروجرد در ۱۴۰۴ با حضور دکتر حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، حجت الله زیار مدیر دفتر هماهنگی های اقتصادی معاون اول رئیس جمهور، ابراهیمی معاون برنامه ریزی اقتصادی استانداری، مسلم مرادی فرماندار بروجرد، یحیی عیدی بیرانوند شهردار بروجرد و تعدادی از مسئولان استان لرستان و شهرستان بروجرد برگزار شد.

در همایش پنل تخصصی مدیران ارشد با عنوان «بروجرد در ۱۴۰۴» ابتدا سبقه ای از تاریخی، فرهنگی و تمدنی شهر بروجرد برای حاضران تبیین شد و در ادامه موضوعات محوری نظیر ظرفیت های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و گردشگری و نحوه استفاده از این ظرفیت ها در راستای شکوفایی اقتصادی و توسعه شهرستان بروجرد، امکانات، محدودیت ها، کمبودها و اقدامات از سوی مسئولان حاضر در پنل مطرح شد و راهکارهایی برای توسعه شهرستان بروجرد ارائه شد.

وحدت؛ راه حل عبور از بحران هاست

وحدت؛ راه حل عبور از بحران ها

ابوطالب شفقت در همایش انجمن همبستگی و اعتلای بروجرد با اشاره به مسائل و دغدغه های شهرستان بروجرد، گفت: اقدامات خوبی درخصوص شهرستان بروجرد صورت گرفته است اما نیاز است به صورت جدی تر به مسائل مبتلابه این شهرستان توجه کنیم.

استاندار لرستان با بیان اینکه آسیب اجتماعی یکی از مسائل اصلی کشور محسوب می شود، افزود: برنامه های متنوعی برای کاهش آسیب های اجتماعی در استان خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اهمیت وحدت، تصریح کرد: راه حل عبور از بحران، چیزی جز وحدت نیست؛ مولفه ای که همواره در دین مبین اسلام بر آن تاکید شده است.

استاندار لرستان با اشاره به طرح «وفاق ملی» از سوی رئیس جمهور، تاکید کرد: امیدوارم با کمک هم کاری کنیم که رضایت مردم را جلب کنیم. جز خدمت به مردم نباید تفکر دیگری در ذهن مسئولان باشد.

در پایان از چهره های ماندگار بروجرد از جمله فرشته معتمدی، احمد گرامی مدیرعامل فردا موتور و کارآفرین برجسته، یحیی عیدی بیرانوند شهردار بروجرد، علی حسین اسدی مدیر گروه دیپلمات، شکرخدا گودرزی کارگردان و بازیگر سینما و تئاتر، فرشید صمدی پور بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر با اعطای لوح تقدیر و تندیس تقدیر و تجلیل شد.

کد خبر 1780720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha