محصول دستگاه تعلیم و تربیت؛ تربیت نخبگان متعهد و متخصص باشد

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه معلم و استاد ما نسبت به تدریس تعهد و وقت لازم را برای کار تعلیم و تربیت به کارگیرد، گفت: محصول دستگاه تعلیم و تربیت؛ تربیت نخبگان متعهد و متخصص باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم‌آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، امروز در مراسم اختتامیه همایش هم اندیشی دبیران هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی و مسئولان شبکه رسانه ای استادان دانشگاه که به میزبانی دانشگاه فرهنگیان لرستان برگزار شد، اظهارداشت: انتظار می رود اهداف این نشست ها عملیاتی شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان به اهمیت رسالت اساتید در عرصه آموزش و تربیت اشاره کرد و افزود: رسالت اساتید در عرصه تربیت از نقص به کمال رسیدن است.

وی در ادامه با بیان اینکه با یک نگاه به دستگاه آموزش و پرورش، دانش آموزان، اساتید می توان پیشگویی کرد که آینده کشور بر بلندای تاریخ در منطق و جهان می ایستد یا نه، عنوان کرد: خروجی دستگاه تعلیم و تربیت باید انسان های متعهد، متخصص و علاقه مند به کشور و علاقه مند به خدمت به مردم باشند و محصول دستگاه تعلیم و تربیت تربیت نخبگان متعهد و متخصص باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: معلم و استاد ما نسبت به تدریس تعهد و وقت لازم را برای کار تعلیم به کار گیرد، دانشجو و دانش آموز ما به دنبال نمره گرفتن صرف نباشند.

وی با اشاره به اینکه حساسیت کار تعلیم و تربیت با مسائل اقتصادی متفاوت است، گفت: عیوب دستگاه تعلیم و تربیت پنهان است ولی زمانی که عیب آن آشکار شد درمان به آسانی میسر نیست و بر این اساس است که در آموزه های اسلامی روی خصوصیات اخلاقی کسانی که وظیفه تعلیم و تربیت را برعهده دارند، خصوصیات نحوه تدریس و شایستگی شخص تاکید شده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان در پایان تواضع، فروتنی، مدارا، صداقت، سعه صدر، هماهنگی در گفتار و رفتار را از ویژگی های بارز معلمان خواند.

کد خبر 1780768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha