تقویت لنگرگاه جنوب شرق کرمان هدف سفر کمیسیون امنیت ملی به کرمان

ابراهیم عزیزی گفت: کمیسیون امنیت ملی با این هدف که در واقع لنگرگاه جنوب شرق کرمان را تقویت کند به این استان آمده است امیدواریم این اقدام و نتایجی که در نهایت خواهیم داشت در جمع بندی و گزارشی که ارائه می شود بتواند همه این خواسته ها را در طول برنامه هفتم دولت محقق کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به دعوت نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی به جنوب کرمان سفر کردند و با استقبال مسئولین وارد فرودگاه شهدای جیرفت شدند.
ابراهیم عزیزی در فرودگاه شهدای شهر جیرفت، با اشاره به سفر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به جنوب کرمان، گفت: امروز به دعوت نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به جنوب کرمان آمدیم.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: در سفر امروز ضمن بازدید هوایی برخی نقاط ضروری استان ظرفیت ها، مزیت ها، نیازها و محدودیت های آن را مورد بررسی قرار می دهیم.
وی اظهار کرد: پس از بازدید هوایی جلسه شورای تامین جنوب کرمان برگزار می شود و فردا نیز در مرکز کرمان مسائل مختلف استان را در بخش هایی که عنوان شد را با حضور استاندار، مسئولین سیاسی و نظامی مورد بررسی قرار می دهیم.
 عزیزی اضافه کرد: امیدواریم این رفت و آمدها، بازدیدها و اقدامات نظارتی و جلساتی که با فرمانداران، مسئولین و متولیان امر امنیت برگزار می کنیم بتواند شاخص های امنیتی ما را ارتقا دهد .
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کرمان از جمله استان هایی است که نیازمند توجه و حمایت بیشتر دولت است، خاطرنشان کرد: کمیسیون امنیت ملی با این هدف که در واقع لنگرگاه جنوب شرق کرمان را تقویت کند به این استان آمده است امیدواریم این اقدام و نتایجی که در نهایت خواهیم داشت در جمع بندی و گزارشی که ارائه می شود بتواند همه این خواسته ها را در طول برنامه هفتم دولت محقق کند.
وی مسائل شرق و جنوب شرق را متعدد برشمرد و عنوان کرد: در شرق به ویژه جنوب شرق مسئله قاچاق سوخت، اتباع بیگانه غیر مجاز وجود دارد که شاید به حوزه های دفاعی و امنیتی ما خدشه وارد کند.
عزیزی با اشاره به اینکه مسائل دیگری همچون تردد اشرار و انسداد مرز را در جنوب شرق وجود دارد،  تصریح کرد: بحث کویر یکی از موضوعات مهمی است که برای این مسئله در کرمان باید یک تصمیم جامع و عاجلی گرفته شود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: رها شدگی کویر باید در کشور حل شود مسائل مختلفی طبعا در این دیدارها و رفت و آمدها و بازدیدهای نظارتی مکاتبات و گفت و شنودها مورد بررسی قرار می گیرند و در نهایت تصمیماتی اتخاذ می شود. 

وی گفت: بسیاری از موضوعات باید به قانون تبدیل شود ما باید برای آنها قانون تصویب کنیم همه اینها ان شاء الله نتایج این سفرها است و قطعا کرمان در اولویت اول ماست. 

کد خبر 1780776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha