تحولات عصر ظهور؛ از مبارزه با بدعت‌ تا توزیع عادلانه ثروت و رفع فسادهای اخلاقی

امام جمعه کرمان با برشمردن تحولات عصر ظهور در محورهای مختلف؛ اولین آن را تحولات عظیم فرهنگی در بخش‌های گوناگون از جمله در احیای کتاب و سنت عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، پنجشنبه(۲۲ شهریور) در دومین گردهمایی سالانه مسئولین دعاهای ندبه شاخص استان یکی از عوامل بسترساز حکومت مهدوی را دعای ندبه دانست و لزوم توجه به محتوای این دعا را مورد تأکید قرار داد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با برشمردن تحولات عصر ظهور در محورهای مختلف؛ اولین آن را تحولات عظیم فرهنگی در بخش‌های گوناگون از جمله در احیای کتاب و سنت عنوان کرد.
وی توجه به عقل و خردگرایی و توجه به علم و گسترش آن و مبارزه با بدعت‌ها را از دیگر محورهای تحولات فرهنگی دوران امام مهدی عجل‌الله تعالی فهرست کرد.
وی محور دوم تحولات حکومت آن حضرت را تحول اقتصادی و توجه به منابع و ذخایر زیرزمینی، توجه به توزیع عادلانه ثروت و بکارگیری همه ظرفیت‌های اقتصادی جهان در بخش‌های مختلف دانست.
امام جمعه کرمان با افزودن این مطلب که امام زمان تحولات اجتماعی بی‌نظیری به نمایش می‌گذارند و خیلی اتفاقات رقم می خورد؛ اظهار کرد: عدالت و پیشرفت فرهنگی و عدالت و پیشرفت اقتصادی بستر را برای تحول اجتماعی کامل فراهم می‌کند و خیلی از رذائل و فسادهای اخلاقی در تحول اجتماعی عصر ظهور از بین می‌رود.
‌وی عبارت " أَیْنَ قاطِعُ حَبائِلِ الْکِذْبِ وَالْاِفْتِراءِ/ کجاست آن قطع کننده دام‌ها و دسیسه های دروغ و افتراء" دعای ندبه را ناظر به تحول اجتماعی یاد شده عنوان و تصریح کرد: بانیان دعای ندبه بسترساز تمدنی هستند که حاکمیت آن به دست شخصیت برجسته‌ای چون حضرت حجت است که دنیا تشنه تحولات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ایشان است.

کد خبر 1780793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha