خاطره‌سازی هنرمندانه دختران سرغایه برای زائرین رضوی

گفتگویی با مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای سرغایه و سرپرست گروه هنری ندای ظهور که از میان نوجوانان دختر روستایی، گروه سرودی ملی تربیت کرده و در ایام دهه آخر صفر با تولید واجرای یک سرود امام رضایی زیبا توانستند خاطره ای ماندگار برای زائرین امام هشتم(ع) به یادگار بگذارند.  

محمد قهرمان در گفتگو با خبرگزاری شبستان اظهار کرد: گروه هنری ندای ظهور تیمی متشکل از دختران کانون فرهنگی‌ هنری شهدای سرغایه است که در روستای سرغایه واقع در شهرستان مشهد در بخش احمد آباد فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه  این گروه هنری در جهت تولید آثار موسیقیایی و ویدئویی فعال است افزود: یکی از کارهایی که در ایام دهه آخر صفر و به مناسبت شهادت امام هشتم(ع) تولید شد سرود زیبای "ساعت هشت" با محوریت امام مهربانی‌ها بود که در این ایام برای زائرین پیاده حضرت اجرا و مورد استقبال زیادی هم قرار گرفت.

خاطره‌سازی هنرمندانه دختران سرغایه برای زائرین رضوی

مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای سرغایه ادامه داد: هدف ما تولید یک اثر امام رضایی بود که هم در شهادت و هم در ولادت آقا قابل انتشار باشد و قالب های آن را هم، در دو فرمت آوایی و تصویری به صورت نماهنگ و کلیپ دیدیم که علاوه بر اجرا در فضای حقیقی، در رسانه ها و شبکه های اجتماعی و مجازی نیز قابلیت توزیع داشته باشد. 

وی تصریح کرد: ابتدا طرح این کار را آماده کردیم و به مدیر آموزش و پرورش منطقه احمدآباد جناب آقای محمد کریمی شادی ارایه کردیم و ایشان نیز با لطفی که داشتند از اثر حمایت کردند و توانستیم تولید آن را شروع کنیم. سپس برای سرودن شعر و آهنگ سازی این اثر خدمت یکی از هنرمندان خوب رفتیم و آقای ایمان عباسی، مدیر جبهه فرهنگی ضحی این کار را به عهده گرفتند و شعر و موسیقی را آماده کردند و به ما دادند.

وی اضافه کرد: بعد از آماده شدن شعر و آهنگ و انجام مقدمات، تمرینات گروه سرود ندای ظهور شروع در سرانجام به اجرا وضبط اثر پرداختیم. در ادامه آقا محمد محسنی هم زحمت میکس و مسترینگ آهنگ را در استودیو تصویر و صدای ماندگار انجام دادند و در نهایت خروجی مطلوبی از این کار آماده شد. 

خاطره‌سازی هنرمندانه دختران سرغایه برای زائرین رضوی

قهرمان عنوان کرد: پس از آماده سازی اثر با همکاری ستاد کانون های فرهنگی هنری خراسان رضوی اکران آغاز شد و ابتدا چندین مرحله در مسیر حرکت کاروان های پیاده رضوی در مواکب جاده ای و سپس در سه روز پایانی ماه صفر در عرصه میدان شهدا به سمع زائرین رضوی رسید.

وی با اشاره به انتشار این آهنگ در فضای مجازی گفت: با همکاری برادران شریعتی که از دوستان ما در استودیو من و تو هستند توانستیم کلیپ بسیار خوبی هم از این کار تولید کنیم و این کار را در فضای مجازی و شبکه‌ های اجتماعی هم پخش کنیم که مورد توجه ولطف کاربران هم قرار گرفت.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای سرغایه همچنین عنوان کرد: انتشار گسترده این اثر در فضای مجازی و حقیقی باعث شد شهرداری مشهد نیز خواستار اکران این اثر در سطح شهر شوند و لذا مستندات لازم را برای اکران شهری این اجرا نیز در اختیار ایشان گذاشتیم تا در مناسبت های مختلف در سطح شهر هم اجرا شود. 

خاطره‌سازی هنرمندانه دختران سرغایه برای زائرین رضوی

قهرمان در پایان با تشکر از حمایت و همراهی همه کسانی که در این تولید این اثر نقش داشتند بیان کرد: مهمتر از همه عنایت و لطف امام رئوف(ع) به این کار بود که باعث شد این کار دیده و شنیده شده و قلوب عاشقان حضرت را به ایشان نزدیک تر کند.

کد خبر 1780795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha