کارکرد دعاهای ندبه باید تربیت عبدالرحمن‌ها و یارگیری برای امام زمان باشد

در گردهمایی سالانه مسئولین دعاهای ندبه شاخص استان کرمان نکات مختلفی مطرح شد و دست‌اندرکاران به مهمترین اولویت‌ها توجه داده شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی عرب‌پور، پنجشنبه(۲۲ شهریور) در دومین گردهمایی سالانه مسئولین دعاهای ندبه شاخص استان که در مهدیه مسجد صاحب‌الزمان عجل‌الله تعالی برگزار شد؛ هدف از این گردهمایی را تبادل تجربیات و ارائه راهکار جهت برگزاری بهتر دعاهای ندبه دانست.

کارکرد دعاهای ندبه باید تربیت عبدالرحمن‌ها و یارگیری برای امام زمان باشد


مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عجل‌الله تعالی استان کرمان با اشاره به اینکه خدمت به امام زمان علیه‌السلام بانی خاص ندارد و به همین جهت دعاهای ندبه از قبل از انقلاب تا امروز تداوم دارد؛ افزود: حدود یکصد دعای ندبه فعال فقط در شهرهای استان داریم.
وی اظهار کرد: مهدیه‌ها و دعاهای ندبه جایگاه‌های مفید و سودمندی برای طرح موضوع مهدویت هستند که به هیچ نهاد و دستگاهی هم وصل نیستند و کاملاً مردمی اداره می‌شوند.

مهدیه‌ها و دعاهای ندبه، پایگاه ترویج فرهنگ مهدویت هستند اما از این ظرفیت آنگونه که باید استفاده نشده است


حجت‌الاسلام عرب‌پور سالروز آغاز امامت امام عصر عجل‌الله تعالی را شروعی برای برنامه‌های سالانه بنیاد مهدویت دانست و با اشاره به آسیب‌هایی که متوجه مسئله مهدویت است؛ گفت: افرادی دنبال سوءاستفاده و اعلان نیابت خاص از حضرت هستند که بنیاد مهدویت این افراد و آسیب‌ها را شناسایی می‌کند.
حجت‌الاسلام سعید شهابی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان هم با اشاره به روایتی مبنی بر تفاوت "شیعه"با "محب" اهل بیت علیهم السلام، گفت: بر اساس این روایت، شیعه اهل بیت خط قرمز و چارچوب دارد و متفاوت از "دوستدار" است که عمل‌گرا نیست.

کارکرد دعاهای ندبه باید تربیت عبدالرحمن‌ها و یارگیری برای امام زمان باشد


وی با اشاره به اینکه در گذشته مردم برای توسل و عرض حاجت به مسجد مقدس جمکران می‌رفتند اما امروز مهدیه شهرها خود جمکرانی است که مردم به این مکان‌ها اعتقاد دارند؛ افزود: ما چقدر از این ظرفیت در مسئله مهدویت استفاده می‌کنیم؟
حجت‌الاسلام شهابی ادامه داد: آیا به دنبال تربیت شیعه هستیم یا محب؟ صرف اینکه فقط دعای ندبه برگزار کنیم؟ یا اصحابی برای امام جمع می‌کنیم؟ اینها سوالات جدی است.

از دل دعاهای باید مانند عبدالرحمن‌ بن عبدالله ارحبی تربیت کرد که دغدغه یار جمع کردن برای امام زمان خود دارند

وی اظهار کرد: در یاران امام زمان ابالفضل‌ها و حُرها هستند پس باید عبدالرحمن‌ها تربیت کرد که دغدغه دارد یار جمع کردن برای امام زمان دارند لذا مهدیه‌ها باید برای امام زمان یارگیری کنند.
حجت‌الاسلام ابراهیم سیرجانی، امام جماعت مهدیه نجف‌شهر شهرستان سیرجان هم با بیان اینکه متاسفانه حضور امام زمان را کم‌رنگ گرفتیم و مردم بر اساس برداشت خود از وجود آن حضرت استفاده می‌کنند؛ گفت: مردم در دوران غیبت باید از وجود حضرت بهره مند شوند که ایشان برای کل جهان بشریت مفید هستند و همه برکات جمهوری اسلامی به برکت وجود حضرت ولی‌عصر است.

کارکرد دعاهای ندبه باید تربیت عبدالرحمن‌ها و یارگیری برای امام زمان باشد


وی تأکید کرد: مردم را به دعا کردن صرف سفارش نکنیم بلکه بر ساخته شدن تأکید کنیم زیرا آدمی اگر به انسان کامل توجه نکند کامل نمی شود و تا با چراغ نفتی نفسانیات زندگی روشن است خبری از نورانیت امام عصر نیست.

برای دریافت نور وجود امام زمان عجل‌الله تعالی باید چراغ نفتی نفسانیت خویش را کنار گذاشت


حجت‌الاسلام سیرجانی در خطاب به مسئولین دعاهای ندبه گفت: ما روابط عمومی تشکیلات امام زمان هستیم و اگر نتوانستیم مردم را جذب امام زمان و به آن حضرت وصل کنیم، باید جا را خالی کنیم.

کد خبر 1780798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha