ممنوعیت فعالیت مرکز اسلامی دیگر در آلمان

آلمان همزمان با خروج «محمد مهدی مفتح» رئیس مرکز اسلامی هامبورگ از خاک این کشور، مرکز اسلامی دیگری را تعطیل کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، وزارت امور داخلی ایالت براندنبورگ آلمان فعالیت «مرکز اسلامی السلام » در شهر فورستنوالد را به اتهام ارتباط با اخوان‌المسلمین و جنبش حماس فلسطین و ترویج تفکرات یهودی‌ستیزی و ضداسرائیلی ممنوع کرد.

میشائیل اشتوبگن، وزیر امور داخلی از حزب دموکرات مسیحی امروز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای با اعلام این خبر تاکید کرد: این اقدام به این دلیل موجه است که فعالیت این مرکزخارج از چارچوب قانون اساسی آلمان و مخالف اصول برقراری تفاهم میان ملت‌ها و مغایر با ایده تفاهم بین المللی و نظم قانون اساسی بوده است.

وی افزود: ترویج فرهنگی اسلامی که به عصر حجر برمی گردد، باید در نطفه خاموش شود.

براساس این بیانیه، عملیات بازرسی و ممنوعیت فعالیت در مقر این مرکز اسلامی در فورستنوالد در ۸۰ کیلومتری جنوب شرقی برلین و اقامتگاه‌های خصوصی آن در براندنورگ و برلین توسط نیروهای پلیس انجام شود. 

این بیانیه حدود ۱۰ روز قبل از انتخابات ایالتی ۲۲ سپتامبر در براندنبورگ منتشر می‌شود که مطابق نظرسنجی‌ها حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان (AfD) در آن پیشتاز خواهد بود.

این حزب بر مقابله با مهاجرت و اسلامگرایی افراطی تاکید دارد و توانسته نظر بسیاری از ساکنان این ایالت را به خود جلب کند.

مرکز اسلامی السلام در فورستنوالد در شرق برلین در سال ۲۰۱۸ تاسیس شد که به مسلمانان این منطقه خدمات ارایه می کرد.

این مرکز در جولای ۲۰۲۳ توسط دفتر حفاظت از قانون اساسی در ایالت براندنبورگ در فهرست مراکز افراط گرایی اسلامی طبقه بندی شد.

اتفاق امروز همزمان با خروج محمد هادی مفتح، رئیس ۵۷ ساله مرکز اسلامی ایران در هامبورگ از خاک آلمان انجام گرفت. آلمان در حکمی از مفتح خواست تا ظرف ۱۴ روز خاک این کشور را ترک کند.

کد خبر 1780810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha