«فلسطین» در جشنواره بین المللی فیلم مستند شبکه الجزیره بالکان

هفتمین دوره جشنواره فیلم‌های مستند شبکه الجزیره بالکان فردا(جمعه ۲۳ شهریور) با محوریت رنج مردم فلسطین و با موضوع «عدالت» در سارایوو بوسنی و هرزگوین آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، هفتمین دوره جشنواره فیلم‌های مستند شبکه الجزیره بالکان فردا(جمعه ۲۳ شهریور) با محوریت رنج مردم فلسطین در نتیجه اشغالگری اسرائیل در سارایوو پایتخت بوسنی و هرزگوین آغاز می شود.

این جشنواره  به همت شبکه «الجزیره بالکان» و مشارکت رسانه ای خبرگزاری آناتولی از فردا(۲۳ شهریور مطابق با ۱۳ سپتامبر) آغاز شود و تا ۲۷ شهریور مطابق با ۱۷ سپتامبر ادامه دارد.

ادهام فوکو، مدیر این جشنواره در گفتگو با آناتولی گفت: «عدالت» به عنوان موضوع جشنواره امسال انتخاب شده است.

 فوکو تصریح کرد: از مجموع ۲۴ فیلم مستند ۹ فیلم مستند برای اولین بار در سطح جهانی در جشنواره به نمایش درمی آید.

 در همین حال، مدیر جشنواره ابراز ناراحتی کرد که آنچه در نوار غزه در جریان است، به اندازه کافی در جهان فرهنگی منتقل نمی شود.

 وی افزود: ما شاهد واکنش های کشورهای توسعه یافته بودیم که عادت دارند، به دیگران می گفتند چه باید کرد و چگونه باید انجام دهند، آنها طرف ظالم ایستادند که بدون تامل حمله می کند.

فوکو ادامه داد: فیلم «شواهد» تهیه‌شده توسط خبرگزاری آناتولی که به وضوح جنایات جنگی اسرائیل در غزه را نشان می دهد، به نمایش در می آید.

فوکو با یادآوری اینکه خبرنگاران و عکاسان آناتولی در غزه جان خود را از دست دادند، گفت: آناتولی یکی از نادرترین نهادهای رسانه ای است که به کار خود در غزه ادامه می دهد.

وی ادامه داد: مستند شواهد، معنی بزرگی دارد و امیدوارم بینندگان زیادی به اکران آن بیایند، این مستند نسل کشی را ثبت می کند.

این  جشنواره سه جایزه؛ «جایزه اصلی AJB»، «جایزه برنامه AJB» و «جایزه بیننده» را اعطا می کند.

هدف این جشنواره تشویق نویسندگان و مستندسازان است که به رویدادهای اجتماعی با تمرکز بر ارزش های جهانی انسانی می پردازند.

کد خبر 1780811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha