ساخت سد در بالادست هلیل رود توجیه اقتصادی و امنیتی ندارد

ابراهیم عزیزی گفت: این که یک اقدامی در بالا دست رودخانه هلیل رود انجام شود و یک سد با هر هدفی ساخته شود که اقتصاد مردم این منطقه را مورد تهدید قرار دهد این توجیه اقتصادی و به تبعه آن توجیه امنیتی هم ندارد چون امروز یک موضوع امنیتی، بحث اقتصاد هست یعنی اثری که اقتصاد بر امنیت دارد.

  • به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، نشست شورای تامین هشت شهرستان جنوبی کرمان با حضور رییس و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و روسا و اعضای شورای تامین این شهرستان ها برگزار شد.

ابراهیم عزیزی در پایان این نشست گفت: براساس برنامه های کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که هم قانون گذاری و هم نظارت بر اجرای قوانین و شناخت مسائل و مشکلات اولویت دار کشور به ویژه در حوزه امنیتی است، اولین سفر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به استان کرمان و جنوب کرمان اختصاص داده شد و اعضای کمیسیون از ابتدای صبح وارد این استان شدند.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: اولین اقدام لازم، فراهم شدن زمینه شناخت کامل و کافی از جغرافیای جنوب کرمان بود که بر همین اساس به وسیله بالگردها به اتفاق همکاران بازدید هوایی انجام شد تا کلیت جنوب کرمان را از نظر جغرافیایی به خاطر بسپاریم و در برنامه ریزی های آینده در تصمیمات لحاظ کنیم.
وی با اشاره به تشکیل نشست مشترک اعضای شورای تامین شهرستان های جنوب کرمان، ابراز کرد: این نشست با حضور روسا و اعضای شورای تامین این هشت شهرستان برگزار شد و در این نشست مسائل و موضوعات متعددی را مسیولین اعضای تامین جنوب کرمان مطرح کردند.
عزیزی ادامه داد: نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد نیز به نمایندگی از دستگاه های اجرایی مسائل، مشکلات و خواسته های به حق مردم که تامین کننده امنیت در همه ابعاد بودند را مورد تاکید قرار داد.
 رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بنا بر این هست که ان شاء الله فردا هم در مرکز استان نشست های تخصصی را داشته باشیم بعد از آن جلسه شورای تامین استان را برگزار می کنیم یک جمع بندی در مرکز استان کرمان و یک جمع بندی نهایی در تهران خواهیم داشت و موضوعات مختلفی که بخشی از آن قانون گذاری و اصلاح قوانین هست و بخش دیگر پیگیری از طریق دولت، رئیس جمهور و معاونین وزرا است را دنبال کنیم تا مسائل و مشکلات جنوب کرمان حل و فصل شود.
وی عنوان کرد: ان شاء الله بخشی از این مشکلات را هم باید به فرماندهان، مسئولان و رده های مختلفی که تامین کننده امنیت هستند، یادآور شویم و جلسه ای با اعضای کمیسیون امنیت ملی داشته باشیم همه این کارها مجموعه اقداماتی است که هم امروز و فردا و هم در آینده در کمیسیون امنیت ملی دنبال خواهیم کرد.
عزیزی خاطرنشان کرد: می توانم این نوید را بدهم که سفری که امروز کمیسیون امنیت ملی به استان کرمان و به ویژه جنوب کرمان داشت به فضل الهی فرصتی برای توسعه و تقویت زیرساخت هایی که امنیت ساز هستند و رضایتمندی مردم را در بر خواهند داشت، است.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: در دیدار مردمی که داشتیم یکی از دغدغه های مردم جیرفت بحث هلیل رود بود که تاکید زیادی مردم منطقه و نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی بر این موضوع داشتند البته بحث هلیل رود یک بحث درست و منطقی است زیرا به هر حال زندگی و معیشت مردم و اقتصاد این منطقه سال ها به رودخانه هلیل رود گره خورده است.
وی بیان کرد: این که یک اقدامی در بالا دست رودخانه هلیل رود انجام شود و یک سد با هر هدفی ساخته شود که اقتصاد مردم این منطقه را مورد تهدید قرار دهد این توجیه اقتصادی و به تبعه آن توجیه امنیتی هم ندارد چون امروز یک موضوع امنیتی، بحث اقتصاد هست یعنی اثری که اقتصاد بر امنیت دارد.
عزیزی تصریح کرد: از جمله تصمیماتی که در جلسه شورای تامین جنوب کرمان گرفتیم که ان شاء الله در ادامه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با دعوت از وزرای نیرو و جهاد و سایر مسئولینی که نیاز هست، دنبال خواهیم کرد موضوع هلیل رود است که این موضوع را بررسی خواهیم کرد.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: راهکارهای حل مشکل مردم جنوب کرمان را ان شاء الله احصا خواهیم کرد تا با یک فرمول و روندی که قابلیت اجرا داشته باشد، بتوانیم حیات لازم را به هلیل رود بدهیم چرا که حیات به این رودخانه یعنی حیات به مردم، زندگی آنها و اقتصاد و حل مشکلات منطقه است.

کد خبر 1780812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha