تکریم شخصیت علامه ایازی و عالمان دینی تکریم انبیا و ذات کبریایی است

آیت‌الله بوشهری گفت: علامه ایازی(ره) همه عمرش را تابع محض ولایت و در مسیر دین بود و تکریم شخصیت علامه ایازی و عالمان دینی تکریم انبیا و ذات کبریایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری_ نایب رئیس خبرگان رهبری و نماینده خبرگان رهبری در بوشهر، عصر امروز پنج‌شنبه(۲۲شهریور) در بیست و سومین سالگرد علامه ایازی و دو یادگاری در مسجد جامع رستمکلا اظهار کرد: علامه ایازی شخصیت برجسته و آسودگی است که با تاسیس حوزه علمیه جعفریه و تربیت بیش از ۴ هزار طلبه و روحانی، منشا خیر برای نظام و مملکت بود.

وی افزود: علامه ایازی ۴۰ سال پاسدار حدود الهی در دین و انسانی خداترس و روشن ضمیر بود که بزرگداشت سالگرد ارتحال این عالم و دو فرزند برومندش محمدجواد ایازی و محمدرضا ایازی به دلیل همین مردم داری و در مسیر دین بودن است.

وی از علامه ابوالحسن ایازی به عنوان مدرسی توانا، سخنوری چیره دست مرد تقوا و زهد و ساده زیستی و انسانی بزرگ نا برد که همواره با مردم بود و همه وقتش برای مردم بود.

تکریم شخصیت علامه ایازی و عالمان دینی تکریم انبیا و ذات کبریایی است

نایب رئیس خبرگان رهبری با اعلام اینکه حوزه علمیه جعفریه رستمکلا امروز کانون حرکت مردم در شرق مازندران است، یادآور شد: علامه ایازی و دو فرزند گرانقدرش خدمات فراوانی را به دین و اسلام ارائه کردند و منشا خیرات هستند.

آیت الله بوشهری با بیان اینکه علامه ایازی در تمام دوران عمرش ولایت فقیه را اصل خود می دانشتند، خاطرنشان کرد: علامه ایازی فقید انسان بزرگ در تمام ابعاد زندگی بود.

وی افزود: علامه ایازی اگر در قم‌می ماند، یکی از مراجع کشور و جهان بود و با حضور در مازندران‌منشا خیر برای مردم شد.

نائب رئیس خبرگان رهبری گفت: زندگی علامه ایازی در زندگی مردم اثرگذار بود و نقش آفرین بود و همچون همه علما مرزبان فکر و اندیشه بشریت و باورهای اعتقادی مردم بودند.

آیت الله بوشهری، احساس مسوولیت علامه ایازی نسبت به مردم را موجب حضورش در شهر و دیارش دانست و اظهار کرد: علامه ایازی به دلیل احساس مسوولیت و انجام وظیفه در کنار مردم‌ماندن را برگزید و در کنار تاسیس حوزه علمیه جعفریه رستمکلا، ۴ هزار طلبه و روحانی تحویل اسلام و دین داد.

تکریم شخصیت علامه ایازی و عالمان دینی تکریم انبیا و ذات کبریایی است

وی افزود: علما نقش هدایتگری مردم را برعهده دارند و تکریم عالمان، تکریم انبیای الهی و ذات کبریایی است.

نماینده خبرگان رهبری در بوشهر یادآور شد: تکریم شخصیت علامه ایازی و عالمان دینی تکریم انبیا و ذات کبریایی است.

آیت‌الله بوشهری گفت: دشمن تلاش دارد تا میان مردم و علما و روحانیت دشمنی و نفاق ایجاد کند و باید در این راستا در تکریم عالمان دینی و مدرسان دین تلاش کرد.

وی افزود: حوزه های علمیه کوهستانی ها و ایازی ها خدمات شایانی به جامعه و مردم ارائه کردند و مردم هم به قدرشناسی از علما و روحانیت، این‌مراسم بزرگداشت را با شکوه، با شعور و پرشورتر از همیشه برگزار کردند.

کد خبر 1780813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha