شیخ عکرمه صبری خواستار حضور گسترده فلسطینیان در مسجدالاقصی شد

شیخ عکرمه صبری با اشاره به اینکه مسجدالاقصی این روزها به پادگان نظامی صهیونیست‌ها تبدیل شده است، خواستار حضور گسترده فلسطینیان در مسجدالاقصی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الرساله، شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجد الاقصی، گفت: مسجدالاقصی این روزها به یک پادگان نظامی اشغالگران تبدیل شده است و روز به روز بر تعداد تجاوزات آنان افزوده می‌شود.

شیخ عکرمه صبری به دنبال تحریک گروه های یهودی افراطی برای آتش زدن مسجد الاقصی و با افزایش هتک حرمت شهرک نشینان، از مردم فلسطین خواست حضور گسترده ای در مسجدالاقصی داشته باشند.

وی تاکید کرد: هر کس از رسیدن به مسجد الاقصی منع شد، در جایی که مانع شده است، نماز بخواند که آن هم ثواب نمازگزار در مسجد الاقصی را دارد.

شیخ عکرمه صبری در ویدئویی که از وی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، خاطرنشان کرد: حضور در مسجد الاقصی پاسخ به ندا پیامبر اکرم(ص) است و حدیث شریف نیز آمده است و باید  در شرایطی که رژیم صهیونیستی به آن حمله می‌کنند از آن دفاع کرد.

با توجه به تدابیر شدید  امنیتی صهیونیست‌ها، حدود ۴۰ هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجدالاقصی اقامه کردند.

همزمان با خطبه نماز جمعه، نیروهای اشغالگر به صحن قبه الصخره مسجد یورش بردند.

منابعی در قدس اشغالی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر مانع ورود شهروندان فلسطینی به مسجد الاقصی برای اقامه نماز شدند و  کارت‌های هویت نمازگزاران را بررسی کرده و تعدادی فلسطینی را  دستگیر کردند.

از آغاز تجاوزات اسرائیل به نوار غزه و کرانه باختری، در اکتبر گذشته، نیروهای اشغالگر اقدامات خود را در ورودی‌های مسجد الاقصی و ورودی‌های شهر قدیم تشدید کرده و از ورود فلسطینیان به مسجدالاقصی جلوگیری می‌کنند.

کد خبر 1780938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha