جشن ازدواج گروهی در مسجد جوادالائمه(ع) مشهد

در هفته وحدت و همزمان با روز میلاد پیامبر اکرم(ص) مرحله جدید جشن ازدواج آسان مرکز ازدواج آسان رویش مسجد جامع حضرت جوادالائمه (ع) مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، یکی از اقدامات زیبایی که چند سالی است در مساجد در حال اجراست برگزاری مراسم ازدواج آسان و تشکیل مراکز همسان‌گزینی و مشاوره است که ثمرات خوبی نیز به همراه داشته است.

یکی از مساجدی که در مشهدالرضا با تشکیل مرکز ازدواج آسان رویش در این مسیر قدم نهاده، قرارگاه جهاد خدمت غدیر در مسجد جامع حضرت جوادالائمه (ع) است محله تلگرد که از سال گذشته(۱۴۰۲) و در سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) این مرکز را افتتاح کرد و تاکنون چندین مراسم و جشن را برگزار و زوج‌های زیادی را به خانه بخت فرستاده است.  

حالا و در آستانه هفته وحدت مرحله جدید جشن ازدواج آسان این مرکز در مسجد جامع حضرت جوادالائمه (ع) و در روز ۵شنبه ۱۴۰۳/۶/۲۹، همزمان با روز میلاد پیامبر اکرم(ص) برگزار می شود و از زوج های جوانی که تازه ازدواج کرده و یا می خواهند خطبه عقد خود را جاری سازند دعوت شده تا با مراجعه به دفتر مشاوره و ازدواج آسان این قرارگاه در این جشن باشکوه شرکت کنند.

جشن ازدواج گروهی از جوانان در مسجد جوادالائمه(ع) مشهد

۰ تا ۱۰۰ ازدواج در مسجد

یکی از برنامه های این مرکز که یک شنبه ها از ساعت ۱۷ تا اذان مغرب در اتاق مشاوره مسجد انجام می شود همسان گزینی است، در این مرحله خانواده های عروس و داماد فرم های تقاضای خود را برای همسان یابی به صورت محرمانه پر می کنند و طی روال شفاف و متعارفی خانواده های همسان به هم معرفی و مراسم رسمی خواستگاری برگزار می شود. سپس بعد از تفاهم خانواده ها، مسجد وارد مرحله دوم می شود، یعنی دادن مشاوره.

در صورت پذیرش طرفین و مناسب بودن زوجین برای هم مراسم های رسمی ازدواج آغاز می شود و در مراسمی خطبه عقد به صورت رایگان توسط امام جماعت مسجد قرائت می شود .سپس جهت برخورداری از تسهیلاتی همچون لباس عروس، ماشین عروس، سالن های غذاخوری ارزان قیمت و ... زوجین به مراکز معینی معرفی می شوند و می توانند از این خدمات نیز با تخفیفات ویژه بهره مند شوند.

همراهی با زوجین و مشاوره های پس از ازدواج

یکی دیگر از خدمات قرارگاهی مسجد، خدمات به زوج های نابارور متقاضی خدمات ناباروری است. همچنین این مرکز در خصوص فرزندآوری نیز خدمات مشاوره ای ویژه ای دارد.

جشن ازدواج گروهی از جوانان در مسجد جوادالائمه(ع) مشهد

این مسجد همچنین میزبان دوره های ترنم زندگی که با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی با محوریت خانواده در قالب ارائه خدمات مشاوره گروهی به بانوان و دختران در سرفصل هایی چون ارتقاء روابط همسران،  تربیت فرزند در راستای جوانی جمعیت، کنترل هیجانات و مشاوره پیش از ازدواج در محلات حاشیه شهر مشهد برگزار می شود.

گفتنی است، این مسجد در کوی طلاب ، صاحبدلان ۲ ( شهید بابانظر ۳۹)  روبروی بیمارستان ۲۲ بهمن واقع شده و همه روزه قبل از اذان ظهر پاسخگوی مراجعان است.

کد خبر 1780995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha