سیاستمدار سوئدی به نژادپرستی علیه مسلمانان متهم شد

رئیس کمیته عدالت پارلمان سوئد و نماینده حزب راست‌گرای افراطی دموکرات‌های سوئد، به دلیل انتشار تصاویر توهین آمیز به مسلمانان مورد پیگرد قضایی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکومپس، «ریچارد یومشوف» رئیس کمیته عدالت پارلمان سوئد و نماینده حزب راست‌گرای افراطی دموکرات‌های سوئد، پس از انتشار تصاویر تمسخرآمیز درباره مسلمانان در اینترنت، مورد پیگیرد قضایی قرار گرفت و از او به اتهام نفرت پراکنی تحقیق خواهد شد.

 یومشوف در مصاحبه با kvartal گفت: به طور موقت منصب خود را به عنوان رئیس عدالت پارلمان سوئد به دلیل این اتهامات ترک می کند.

در این مصاحبه فاش کرد که پس از انتشار دو تصویر کاریکارتوی در ۲۸ می گذشته، روز سه شنبه به اتهام تحریک علیه یک قشر خاص مورد بازجویی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: کناره گیری از ریاست کمیته مربوط به تحقیقات از او است، این تصمیم برای سلامت روند تحقیقات اتخاذ شد؛ زیرا نمی خواهد این مسئله به مناقشه و جنجال تبدیل شود.

لیندا لیندبری، رئیس حزب راست‌گرای افراطی دموکرات‌های سوئد، گفت: از ابتدا این مسئله بی نهایت مهم به شمار می آید. باید آزادی بیان در مورد حق ما برای بحث، انتقاد و حتی تمسخر موضوعات مهم اجتماعی برای ایجاد بحث گسترده باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر، سوالات زیادی وجود دارد. ما می‌خواهیم منتظر بمانیم تا بازجویی انجام شود تا درباره این موضوع اظهار نظر کنیم.

یومشوف پیش از این نیز مطالب به شدت انتقاد آمیز علیه اسلام و مسلمانان از جمله اهانت به پیامبراکرم(ص) را در کارنامه خود دارد.

کد خبر 1781055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha