یک کانون مسجدی ویژه دهه نودی‌ها

کانون فرهنگی هنری «امام رضا(ع)» فعال در عرصه‌های مختلف فرهنگی و آموزشی است و با فعالیت‌های مختلف برای همه رده‌های سنی به ویژه کودکان و نوجوانان به پایگاهی امن برای همگان تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اراک، برگزاری فعالیت های فرهنگی و تربیتی از مهمترین برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد است که این مراکز دینی از ابتدای فعالیت تا کنون نه تنها در راستای جذب جوانان به مسجد تلاش کرده اند بلکه با اجرای برنامه های مختلف آموزشی و تفریحی به احیای کارکردهای این پایگاه های دینی کمک شایانی کرده اند.


کانون فرهنگی هنری امام رضا(ع) مسجدالاقصی شهر اراک از کانون های فعال شهر است که فعالیت خود را از سال ۸۷ آغاز کرده و مدیران موفقی را تربیت و آماده خدمت به نظام کرده است.

این کانون فرهنگی امروز فعالیت های گسترده ای را در بخش های مختلف فرهنگی، هنری، تربیتی آموزشی، اردویی و ... دارد و این فعالیت ها سبب شور و شوق جوانان منطقه و محله شده است.

یک کانون مسجدی ویژه دهه نودی‌ها


کانون فرهنگی هنری امام رضا علیه‌السلام اراک نه تنها کلاس های مختلفی از مهد قرآن و پیش دبستانی برای کودکان و کلاس های آموزشی برای جوانان و نوجوانان دارد بلکه با برپایی کلاس های مهارتی بانوان محله را نیز مشغول کرده و راهی برای جذب اقشار مختلف به مسجد شده است.


مسئول کانون فرهنگی هنری امام رضا علیه‌السلام، مسجدالاقصی اراک در خصوص فعالیت های این مرکز فرهنگی و دینی، گفت: ما در مسجدالاقصی علاوه بر کلاس های فرهنگی، به فعالیت های تربیتی نیز می پردازم که این مهم سبب اشتیاق دهه هشتاد و نودی ها به کانون و مسجد شده است.

 وی اجرای فعالیت های فرهنگی و مذهبی در پایگاه های دینی همچون مساجد را ضروری دانست و گفت: ما در کانون فرهنگی هنری امام رضا علیه‌السلام در رده های سنی مختلف و در دو گروه دختران و پسران، برنامه های مختلف آموزشی، فرهنگی، تفریحی و ... داریم که این برنامه ها با استقبال گسترده از سوی بچه ها و خانواده ها روبرو شده است.

از پیش طلایی و مهد قرآن نونهالان تا کارگاه‌های هنری بانوان در کانون امام رضا(ع) اراک

مسئول کانون فرهنگی هنری امام رضا علیه‌السلام همچنین به برنامه های مشاوره ای فرزند آوری، خانواده، تحصیلی، روابط اجتماعی و ... اشاره کرد و بیان داشت: این برنامه ها در کنار مناسبت های مختلف ملی و مذهبی با حضور گسترده خانواده ها و اهالی محله برگزار می شود.

این فعال فرهنگی همچنین با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری امام رضا علیه‌السلام برنامه های مختلف فرهنگی، هنری و آموزشی را در طول سال برگزار می کند، ادامه داد: در کنار این برنامه ها دستگیری از نیازمندان را با هدف تبیین فرهنگ احسان و نیکوکاری در بین اعضای کانون برگزار می کند.


وی همچنین به فعالیت مرکز نیکوکاری کانون اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه کانون با برپایی مرکز نیکوکاری توانسته افراد نیازمند محله و منطقه را شناسایی و با تهیه بسته های مختلف فرهنگی و معیشتی و ... به یاری نیازمندان بشتابد.

از پیش طلایی و مهد قرآن نونهالان تا کارگاه‌های هنری بانوان در کانون امام رضا(ع) اراک


این مقام مسئول همچنین با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در خصوص اجرای طرح مواسات و همدلی ادامه داد: از سال ۹۹ و ایام کرونا فعالیت ما در این راستا آغاز شد و فعالیت های گسترده ای در تهیه و تولید ماسک، توزیع مواد ضد عفونی و فعالیت گروه جهادی کانون در راستای ضد عفونی معابر، تهیه بسته های کنک مومنانه و توزیع آن توسط اعضای کانون در بیم نیازمندان بخشی از برنامه های کانون امام رضا علیه‌السلام بوده است.

ظهیری همچنین به فعالیت ورزشی کانون اشاره کرد و ادامه داد: ما در کنار فعالیت های فرهنگی و هنری به سلامت جسم و روح اعضا نیز اهمیت ویژه می دهیم و با برگزاری کلاس ها ورزشی زمینه را برای حضور جوانان در فعالیت های ورزشی نیز فراهم کرده ایم.

این فعال فرهنگی برگزاری کلاس های ورزشی با ایجاد محوطه ورزشی برای والیبال، بسکتبال، فوتبال و ... از برنامه های کانون دانست و بیان کرد: بچه ها با حضور در برنامه های ورزشی علاوه بر سلامت جسم ساعات پر نشاطی را در کنار هم سپری می کنند.

از پیش طلایی و مهد قرآن نونهالان تا کارگاه‌های هنری بانوان در کانون امام رضا(ع) اراک


این فعال فرهنگی همچنین به فعالیت های هنری در رده های سنی مختلف به ویژه برای بانوان اشاره کرد و گفت: کلاس های سبد بافی، کاردستی، هنرهای تجسمی، فعالین گروه سرود، قصه گویی، تولید محتوا، پیش طلایی، مهد کودک و مهد قرآن، کلاس های آموزشی، درسی همچون ریاضی، عربی، پیش طلای و ... یک پک فرهنگی کامل در کانون داریم.

ظهیری با اشاره به اینکه این کانون ۲۸۰ عضو فعال دارد، ادامه داد: این اعضا همواره با حضور در مسجد به اجرا و مدیریت برنامه ها می پردازند و در واقع برای مدیریت آینده مسجد آماده می شوند.

مسئول کانون فرهنگی هنری امام رضا علیه‌السلام همچنین با اشاره به فعالیت های کتابخانه این کانون اظهار داشت: کتابخانه کانون از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را آغاز کرده و حدود ۳۰۰ عضو دارد.

وی اضافه کرد: در این کتابخانه نزدیک به ۲ هزار جلد کتاب از جمله ادبیات، مذهبی، رساله، تاریخ، درسی، شعر، جغرافیا، مهندسی، دیکشنری، دروس حوزوی، کتاب کودک و ... وجود دارد که همواره در دسترس اعضا است.

کد خبر 1781067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha