تحصیل ۲ هزار طلبه از ۴۵ کشور در جامعه‌المصطفی خراسان

رییس نمایندگی جامعة المصطفی خراسان گفت: هم اینک هزار و ۳۰۰ طلبه برادر از ۴۵ کشور و ۷۰۰ طلبه خواهر از ۳۰ ملیت در جامعه المصطفی خراسان تحصیل می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ جامعه المصطفی العالمیه خراسان رضوی، صبح امروز یک شنبــه (۲۵ شهریور مــاه) با شعار «تحول آموزشی در چشم انـداز تمـدن نوین اسلامـی» برگزار شد.

 این مراسم با پیام تصویری آیــت الله عباســی، ریاست جامعه المصطفی العالمیه کشور  وهمچنین سخنرانی آقایان آیت الله طباطبایی اشکذری، نماینده سابق مقام معظم رهبری در کشور سوریه و حجت الاسلام و المسلمین دکتر سعیدی فاضل، رئیس جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی خراسان همراه بود.

رهبر انقلاب معارف اسلامی را از سطح خرده فردی به سطح اجتماع ارتقا دادند

حجت الاسلام والمسلمین روح الله سعیدی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه خراسان در این مراسم گفت: جامعه المصطفی العالمیه یک نهاد علمی آموزشی است که فرصت تحصیل در سه حوزه کلان دانشی شامل علوم اسلامی، علوم انسانی، مطالعات فرهنگی و زبانی را برای مشتاقان سراسر عالم فراهم مینماید و نهادی است که برآمده از درون انقلاب اسلامی و براساس تفکرات بنیانگذار و معمار اصلی انقلاب امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بنا نهاده شده است.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه ما تبیین و وتوسعه جامعه المصطفی در سطح بین الملل است، افزود: در روزگاری هستیم که بازتولید معارف اسلامی توسط امام خمینی (ره) به صورت اقامه دین در جامعه اسلامی محقق شده است و رهبر معظم انقلاب نیز با حکمت و بینش خود، این معارف اسلامی را از سطح خرد و فردی به سطح اجتماع ارتقاء دادند.

 رییس نمایندگی جامعة المصطفی خراسان در ادامه تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های اسلام این است که معرفت و توحید را تا جزئی‌ترین احکام در سطح اجتماع اقامه کرده است و ما مفتخر هستیم که در دوره ای زندگی می‌کنیم که این معارف حیات بخش در جامعه همچنان پویا و جاری است.

تحصیل طلاب از ۴۵ کشور در خراسان

حجت الاسلام والمسلمین  سعیدی با اشاره به آمار طلاب  جامعه المصطفی خراسان عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۲ هزار نفر در این مرکز در حال کسب علم هستند که از این تعداد هزار و ۳۰۰ طلبه برادر از ۴۵ کشور و ۷۰۰ طلبه خواهر از ۳۰ ملیت هستند و  این یک ظرفیت بی بدیل علمی، فرهنگی و تبلیغی است که این عزیزان خود را در خدمت تحقق اهداف والای اسلام قرار داده اند تا ابلاغ کننده محاسن کلام اهل بیت(ع) به جهان باشند.

گفتنی است، در این آئین حجج اسلام طباطبایی و عباسی نیز در موضوع جایگاه دین، اهل بیت (ع) و انقلاب و تبیین آن در جهان برای معرفی تمدن نوین اسلامی سخنرانی کردند.

کد خبر 1781151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha