یک هفته وحدت برای غزه

حجت‌الاسلام اختری با اشاره به شعار هفته وحدت امسال با عنوان «وحدت امت اسلامی و نجات غزه»، گفت: برنامه‌های متنوعی برای این ایام با محوریت این شعار پیش‌بینی شده که اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان، نشست خبری تشریح برنامه های هفته وحدت امروز (۲۵ شهریورماه) با حضور حجت الاسلام محمدحسن اختری در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین «محمدحسن اختری» با اشاره به مناسبت های ماه ربیع الاول گفت: ورود پیامبر(ص)  و دعوت آشکار به اسلام، ولادت پیامبر (ص) و ولادت امام جعفر صادق (ع)، آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی (عج) و نیز سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این ماه رخ داده است.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته وحدت بیان کرد: امام خمینی (ره) از همان سال های اول انقلاب وحدت میان امت اسلامی به عنوان حرکت نوین در جامعه و امت اسلامی پایه گذاری کردند و امید داریم خداوند متعال زمینه ظهور حضرت مهدی (عج) را برای برقراری حکومت واحده جهانی به دست آن حضرت رقم بزند.

وی با اشاره به اینکه وحدت اسلامی در نظام جمهوری اسلامی پایه گذاری شده است، افزود: خداوند در آیات مختلف اصل وحدت امت را مطرح کرده است و موضوع برادری میان مسلمانان ضرورت مهمی است که شکل گیری این وحدت می تواند دوری از اختلاف و تفرقه افکنی را که در قرآن نیز به آن تصریح شده است، فراهم کند.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته وحدت به دیگر ابعاد وحدت امت اسلامی اشاره کرد و گفت: سالم سازی جامعه، رابطه میان ملت ها با وحدت شکل می گیرد و اینکه پیامبر (ص) بر وحدت تاکید داشتند و از هر کسی برای تفرقه و فتنه انگیزی اقدام می کرد، پیامبر(ص) آن فتنه را خاموش می کرد تا وحدت بین مسلمانان خدشه دار نشود.

وی ادامه داد: در جمهوری اسلامی ایران هم مقام معظم رهبری به موضوع وحدت اهتمام فراوانی داشتند و در سخنرانی ها و برنامه ها همواره تاکید بر این موضوع داشته اند و در برابر فتنه انگیزان مواضع روشن و وحدت آفرین بیان می نمودند.

حجت الاسلام اختری خاطرنشان کرد: آنچه که امسال مهم است، قرار گرفتن در یک سالگی عملیات پیروزمند طوفان الاقصی و مظلومیت فلسطین و غزه است و به همین دلیل در شعار امسال هم موضوع غزه و فلسطین مورد توجه قرار گرفته، از طرفی تقارن هفته وحدت و دفاع مقدس از دیگر ویژگی های هفته وحدت امسال است.

وی با اشاره به اینکه برنامه های هفته وحدت از امشب ۱۲ ربیع الاول روایت اهل سنت در ولادت پیامبر(ص) آغاز می شود، خاطرنشان کرد: این برنامه ها تا ۱۷ ربیع الاول سالروز ولادت پیامبر (ص) بنا بر روایت اهل تشیع برگزار می شود.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته وحدت تصریح کرد: ضرورت دارد مسئولان، متفکران، نخبگان، اندیشمندان، سیاستمداران و دولتمردان با تدارک برنامه های ویژه و نیز اهتمام به موضوع وحدت برنامه های دشمن که تلاش دارد میان امت اسلامی تفرقه ایجاد کند، را خنثی کنند. امروز شاهدیم که دشمنان در داخل و خارج کشور به بهانه های مختلف قومیت ها،  فرقه های مذهبی، مبانی اجرایی احکام اسلامی تلاش می کنند از طریق گروهک های تروریستی، تکفیری و داعشی بین مذاهب اختلاف ایجاد کنند. گاهی هم دیده می شود که از طریق تفاوت های ملیتی و زبانی و طوایفی به فتنه در میان مسلمانان ایجاد کنند.

 وی ادامه داد: ریشه اصلی همه برنامه های تفرقه انگیز آنها سیاست نفرت انگیز و شوم و پلید استعمار انگلیس و آمریکای جنایتکار است که با حمایت از آنها زمینه تفرقه میان کشورهای اسلامی را دامن می زنند.

یک هفته وحدت برای نجات غزه

حجت الاسلام اختری با اشاره به مظلومیت مردم فلسطین و غزه و خونریزی رژیم جنایتکار و کودک کش و نسل کش اسرائیل غاصب، تأکید کرد: علت تاخت و تاز رژیم صهیونیستی نداشتن وحدت میان مسلمانان و نشان ندادن واکنش در برابر این جنایت ها است. اگر امت ها و دولت های مسلمان امکانات فراوانی که دارند را به کار بگیرند، این رژیم جنایتکار مجبور به عقب نشینی و پایان دادن به این جنایت ها و آتش بس می شود. جمهوری اسلامی و امام و رهبری همواره امت های اسلامی را به وحدت دعوت کردند و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز امسال همت کرده و با تمام قوا و امکانات برای بزرگداشت هفته وحدت به میدان آمدند.

وی با اشاره به همسویی نهادهای داخلی و خارجی برای بزرگداشت هفته وحدت گفت: امسال با توجه به شرایط منطقه شعار «وحدت امت اسلامی نجات غزه مظلوم» به عنوان شعار هفته وحدت انتخاب شده است چرا که امسال وظیفه داریم به مسئله وحدت و اتحاد امت اسلامی در داخل و خارج اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

حجت الاسلام اختری در ادامه خاطرنشان کرد: اگر وحدت در جامعه حاکم باشد، شاهد نخواهیم بود که مردم مظلوم در مناطق مختلف غزه به خاک و خون کشیده شوند؛ بنابراین باید مسئولان کشورهای اسلامی فریادرس مظلومان باشند. کسانی که برای مظلومیت فلسطین و غزه قدمی بر نمی دارند به تعبیر پیامبر (ص) مسلمان نیستند. وقتی در کشورهای اروپایی و آمریکایی طبقات مختلف مردم به میدان آمده اند، می طلبد که ما بیشتر از آنها به فکر باشیم و در این زمینه همفکری و چاره اندیشی کنیم.

وی در ادامه به برنامه های تدارک دیده شده در این هفته اشاره کرد و گفت: قرائت زیارت پیامبر (ص) در روز ۱۲ ربیع الاول و ۱۷ ربیع الاول در مساجد و مناطق مختلف، برگزاری جشن ها و اجتماعات مردمی در تهران و استان های مختلف، برپایی جشن مردمی از میدان هفت تیر و پل کریم خان زند تا میدان ولیعصر(عج) و نیز تقاطع خیابان انقلاب و میدان ولیعصر(عج) همراه با سخنرانی و جشن های خیابانی، برپایی زیارت از دور پیامبر (ص) در مساجد و بقاع متبرکه، برگزاری جشن های هفته وحدت در فضای مجازی، برپایی اطعام نبوی در مناطق مشترک، دعوت از علمای شیعه و سنی و تکریم علما و خانوده شهدا از جمله برنامه های تدارک دیده شده در این هفته است.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته وحدت برپایی نهضت روشنگری و جهاد تبیین در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی، اجرای نمایش تئاتر، اکران فیلم، تکریم قرآن خوانان، حافظان، اجرای کرسی های تدبر و تلاوت قرآن، برگزاری مسابقات قرانی، برپایی نمایشگاه های تخصصی کتاب، حمایت از کتب منتشر شده پیرامون وحدت و پیامبر (ص)، برگزاری مسابقات حفظ قرآن کریم بین دو هزار روحانی، برگزاری جشن های هفته وحدت در شهرک های نظامی و دانشگاه ها از دیگر برنامه های تدارک دیده شده در این هفته است.

وی با اشاره به تدارک ۲۶ برنامه توسط آموزش و پرورش برای هفته وحدت، گفت: مصاحبه با علمای اهل سنت در رادیو وحدت، برگزاری ویژه برنامه های مخلتف توسط جامعه المصطفی(ص) در داخل و خارج کشور، فراهم کردن مراسم عقد و ازدواج در جوار حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، بازدید از مرکز نجوم و آسمان نمای آستان حضرت عبدالعظیم (ع)، برپایی غرفه های فرهنگی، برپایی جشن های امت احمد در برخی مناطق، بخشودگی جرایم غیرعمد، برپایی میز خدمت در مصلی های نماز جمعه، آذین بندی ساختمان ها و برگزاری مسابقات ورزشی بخش دیگری از برنامه های تدارک دیده شده در هفته وحدت است.

کد خبر 1781174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha