۴۳ پروژه آموزشی آماده تحویل به آموزش و پرورش کردستان است

ناظمی جلال گفت: اول مهر ماه امسال ۴۳ پروئژه آموزشی توسط نوسازی مدارس تحویل آموزش و پرورش داده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، هاشم ناظمی‌جلال امروز یکشنبه ۲۵ شهریور ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فعالیت آموزش و پرورش در ایام تابستان به دلیل اینکه انجام هدایت تحصیلی دانش‌آموزان، اعلام نتایج دانش‌آموزان، بایگانی پرونده آنها در تابستان است بیشتر خواهد بود.

وی اظهار کرد: همچنین اجرای پروژه مهر با رویکرد راهبری و نظارتی، تحولی و انسجام و هماهنگی با سایر ادارات، مبتنی بر مشارکت از خرداد آغاز و جزو اقدامات مهم و ارزشمند آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اذعان کرد: تعمیر و تجهیز فضای آموزشی، کارگروه کیفیت بخشی آموزشی، ثبت نام دوره‌های آموزشی، مشارکت مردمی، انتصاب مدیران، احراز تعیین صلاحیت از جمله عناوین ۹ کارگروه‌ ستاد پروژه مهر است.

ناظمی‌جلال اذعان کرد: همچنین پیش بینی می‌شود که امسال ۳۲۰ هزار دانش‌آموز در سال‌تحصیلی جدید در ۱۵ هزار کلاس درس دولتی و غیردولتی ثبت نام کنند.

وی افزود: سه هزار و ۲۰۰ آموزشگاه، با ۲۳ هزار نفر پرسنل آموزش و پرورش همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید فعالیت خواهند کرد.

ثبت نام ۹۳ درصد دانش آموزان کردستان در مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان تصریح کرد: تاکنون حدود ۹۳ درصد دانش‌آموزان استان ثبت نام کردند، که شامل ۹۹ درصد ابتدایی، ۹۷ درصد مقطع متوسطه اول و ۸۲ درصد دانش‌آموزان متوسطه دوم هستند.

ناظمی جلال بیان کرد: بیش از ۹۵ درصد ثبت سفارش کتب درسی هم در استان کردستان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش کردستان امسال در بسیاری از شاخص‌های پروژه مهر که با شعار «برای ایران، برای مدرسه» است، جزو استان‌های برتر کشور است.

هیچ کلاسی بدون معلم نخواهد بود

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در پاسخ به خبرنگار شبستان مبنی بر وضعیت نیروهای آموزش و پرورش در سالجاری و استخدام نیروهای جدید برای سالتحصیلی جدید افزود: هیچ کلاس درسی امسال بدون معلم نخواهد بود ضمن اینکه تلاش وزارتخانه تامین نیروی انسانی از طریق دانشگاه فرهنگیان است و ما از طریق ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان هزار و ۱۶۴ نفر در سالتحصیلی جدید ورودی خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: امسال حدود هزار نفر معلم که قرار بود بازنشسته شوند با اعلام استمرار کار 500 نفر از آنان سالتحصیلی را پیش خواهیم برد.

ناظمی‌جلال بیان کرد: و سرویس تردد دانش‌آموزان هم با نظارت کمیته شورای ترافیک استان و براساس ثبت نام در سامانه سپند انجام می‌شود.

ناظمی جلال یادآور شد: ۴۳ پروژه توسط نوسازی مدارس استان هم انجام شده و این پروژه‌ها در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.

26 شهریور ماه جشن عنچه ها در کردستان برگزار می شود

وی اظهارکرد: ورود غنچه‌ها و پیش دبستانی‌ها به کلاس درس در روز ۲۶ شهریور و روز سه شنبه ۲۷ شهریور به نام روز شکوفه‌ها و ورود دانش‌آموزان مقطع اول ابتدایی به کلاس درس در روز چهارشنبه ۲۸ شهریور خواهد بود و روز جوانه‌ها برای دانش‌آموزان مقطع اول متوسطه اول نامگذاری شده است.

وی تصریح کرد: زنگ مهر و ایثار و نماز در نخستین روز بازگشایی مدارس در اول مهر نیز به صدا در می‌آید.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: نیروی انسانی کیفی و از سوی دانشگاه فرهنگیان انجام می‌شود.

وی افزود: در زمان ثبت نام تنها وجه دریافتی بابت خرید کتاب و بیمه و با استفاده از دستگاه کارتخوان به حساب مدرسه واریز می‌شود.

کد خبر 1781176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha