شبکه اطلس ملی آمران به معروف رونمایی می‌شود

محمودی گفت: شبکه اطلس ملی کشور در حوزه آمران به معروف و کسانی که اثرگذار هستند و با استفاده از انرژی حلقه‌هایی میانی برای شناسایی آنها رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «زهرا محمودی» امروز در ششمین همایش ملی دبیران ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور که با حضور آیت الله صدیقی در یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: زنان به عنوان عناصر پیشران در عرصه تحولات اجتماعی و گفتمان سازی تاثیرگذار هستند که نقش موثر آنها برای حل مسائل کشور بر کسی پوشیده نیست.

مدیرکل امور زنان و خانواده ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور ضمن تقدیر و تشکر از آیت الله صدیقی و دغدغه ایشان در حوزه زنان و خانواده، گفت: دبیران استان‌ها نیز در این چند روز همدلی آنها در حمایت و حضور بانوان در مسائل مهم مشهود بود که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی ادامه داد: مسئله زنان، مسئله نیست بلکه موضوع مهمی بوده که زنان حلال مسائل در جامعه هستند و باید بتوانند جایگاه خود را بشناسند و این جایگاه را نیز به دیگران و افراد جامعه معرفی کنند.

محمودی خاطرنشان کرد: مسئله مهم این است که زنان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و نیم دیگر افراد در جامعه را می‌سازند.

این مسئول حوزه بانوان یادآور شد: ما با سازندگی گفتمانی و تمدنی که رهبر معظم انقلاب بر روی آن تاکید دارند به لطف الهی به عنوان فرزند شیعه در فضایی نفس می‌کشیم که محور اصلی «لَوْلاکَ لَمَا خَلَقْتُ الْأَفْلاکَ» است.

وی خاطرنشان کرد: اگر جایگاه خود را بشناسیم و بدانیم در فضای مسموم جهانی کجا قرار داریم، طبیعتاً به فرموده مقام معظم رهبری، مطالبه‌گر خواهیم بود.

محمودی اظهار کرد: جایگاهی که از خود به جهان ثابت خواهیم کرد این است که در مقابل صنعت تحقیر کننده زن به عنوان یک کالا در حقیقت یک گفتمان مهم را به دنیا ارائه خواهیم داد.

مدیرکل امور زنان و خانواده ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به حضور بانوان در این همایش ملی، گفت: با توجه به سند برنامه تحول، الزامات و ابلاغات مقام معظم رهبری و همچنین تکالیف بر عهده ستاد در سراسر کشور، از روزی که این مسئولیت تبیین شد، تلاش کردیم با توجه به اصلاح ساختاری و تعیین استراتژی، در زمینه هدف گذاری، سیاست گذاری و تدوین برنامه‌های کیفی ورود پیدا کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به تلاشی که دشمن با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها تصویر نادرستی از ستاد در چهره مردم ایجاد کرده، باید تلاش کنیم با برنامه‌های تحولی این تصویر تغییر پیدا کرده و همان چهره مهربان پیامبر اکرم (ص) را به جامعه نشان دهیم.

محمودی خاطرنشان کرد: گاهی فراموش می‌کنیم که امر به معروف و نهی از منکر غایت بسیاری از گفتمان‌های تمدنی به عنوان یک امر مدنی و اجتماعی است.

این مسئول حوزه بانوان ضمن تاکید بر اینکه همه جوامع غربی تلاش می‌کنند با استفاده از نهادهای اجتماعی مردم را با این قوانین آشنا کنند، افزود: اگر بتوانیم گفتمان تمدنی را بشناسیم، بر این اساس ستاد هم بر مبنا و مجرای خود قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: ما نیز دیگر نیرو و انرژی خود را کف میدان برای پوشاندن سر و بدن مردم صرف نخواهیم کرد، بلکه تلاش می‌کنیم به عمق قلب‌های آنها نفوذ و مسیر روشن سعادت را برای خود و کسانی که قلب آنها برای مسیر سعادت آنها می‌تپد، نشان دهیم.

محمودی تاکید کرد: اگر این موضوع را مبنای سیاست قرار دهیم، بر این اساس تغییر ذهنی مردم می‌تواند به ما در راستای برنامه‌ریزی‌های انجام شده کمک کند.

مدیرکل امور زنان و خانواده ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: با توجه به اصلاح ساختاری که انجام گرفته، به همت بانوان اثرگذار در استان‌ها، بسیاری از آنها بدون از هیچ گونه چشم داشتی به عنوان یک جهادگر موثر در میدان حضور داشته و جز این نخواهد بود.

وی احیای تعاملات، نشست‌های دستگاهی و ارتباط موثر با شورای عالی انقلاب فرهنگی، پژوهشکده‌ها، نهادهای اثرگذار و تاثیرگذار را جهت تثبیت ساختار حوزه امور بانوان این ستاد در حال انجام دانست و افزود: جهت ارتقای امنیت اجتماعی بانوان طرح‌هایی در ماه‌های آینده ابلاغ می‌شود.

محمودی با اشاره به اینکه طرح رویش به منظور جلوگیری از جرائم منافی عفت در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: با توجه به دغدغه‌هایی که وجود دارد، بانوان دستمایه آن برنامه‌ریزی‌های دشمن هستند و قربانیان آن را در سطح جامعه مشاهده می‌کنیم.

این عضو بنیاد نخبگان و استاد دانشگاه ارتباط گسترده با حوزه قضایی را در دستور کار این ستاد دانست و اظهار کرد: آموزش خلاقانه و برگزاری رویدادهایی که می‌تواند در حوزه بانوان ارتقا بخش باشد نیز انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه حوزه بانوان در زمینه نوجوانان و بازی آموزی آنها در حال فعالیت است، ادامه داد: از شبکه اطلس ملی کشور در حوزه آمران به معروف و کسانی که اثرگذار هستند و با استفاده از انرژی حلقه‌هایی میانی برای شناسایی آنها، رونمایی خواهد شد.

محمودی با اشاره به تلاش بانوان و مدیران استانی برای شناسایی این افراد، یادآور شد: هفت برنامه ابلاغی در سال جدید داشتیم که این برنامه‌ها با هدف گذاری ادامه دار برنامه‌ریزی شدند.
مدیرکل امور زنان و خانواده ستاد امر به معروف و نهی از منکر تهیه بانک اطلاعاتی صحیح را بسیار مهم دانست و بیان کرد: در حوزه شناسایی بانوان تاثیرگذار نخبه و عفیفه برنامه‌ای تدوین شده که بانک اطلاعاتی آنها نیز در حال تکمیل است.
وی خاطرنشان کرد: در زمینه نشان ملی عفاف و زیست عفیفانه خانواده متعالی، برنامه‌هایی طراحی شده و در ادامه آن مربیان خانواده متعالی و جهادگران موثر را نیز خواهیم داشت.
محمودی این برنامه‌ها را موازی با هم و در حال حرکت دانست و اظهار کرد: ضمن تکمیل بانک اطلاعاتی، تقویت مربیان و حلقه‌های میانی نیز در حال انجام است.
این فعال حوزه بانوان با اشاره به اینکه هفت حلقه میانی شناسایی شده اند، یادآور شد: ما به جای اینکه انرژی را در کف میدان صرف کنیم و بازده افراد کمی را در بر می‌گیرد، حوزه حلقه‌های میانی، افراد تاثیرگذار، مشاوران روانشناس، وکلا، معلمان، مبلغین و افرادی که با مردم در ارتباط هستند و همچنین افراد فعال در حوزه رسانه می‌توانند تاثیرگذار باشند.
وی با بیان اینکه شش ماهه نخست سال صرف تهیه بانک اطلاعاتی استان‌ها و نشست‌هایی با حضور نخبگان استانی نیز برگزار شد، ادامه داد: اگر بخواهیم کل کشور را مساوی با هم در نظر بگیریم، برنامه‌ریزی ما صحیح نخواهد بود و اقتضائات استانی باید حتماً در اولویت قرار گیرند.
محمودی با اشاره به اینکه برنامه‌های نیمه دوم امسال نیز رونمایی می‌شود، گفت: اگر برنامه ملی برگزار و بانوان به عنوان عضو اثرگذار در این همایش تلاش می‌کنند و ارتقای منزلت صورت می‌گیرد، همه این‌ها مرهون نگاه دین مبین اسلام به زنان است.
کد خبر 1781232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha