تشریح وضعیت سال جدید تحصیلی در استان کرمان

رضایی با تشریح وضعیت مدارس و اعلام برنامه‌ها و اقدامات انجام شده برای بازگشایی مدارس؛ این رویداد را بزرگترین رویداد فرهنگی و اجتماعی کشور قلمداد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ رضا رضایی، عصر یکشنبه (۲۵ شهریور) در نشست مطبوعاتی به مناسبت در پیش بودن بازگشایی مدارس در جمع خبرنگاران به برنامه‌هایی از جمله نواختن زنگ مقاومت با توجه به همزمانی شروع سال جدید تحصیلی و هفته دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: ساماندهی نیروی انسانی و شاداب‌سازی مدارس در تابستان انجام شد. مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از فعالیت قریب به۶ هزار مدرسه در استان خبر داد که تعداد قابل توجهی از آن مدارس عشایری در ۱۷منطقه آموزش و پرورش است.
وی ادامه داد: امسال سه هزار معلم جذب آموزش و پرورش استان می‌شود و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بازنشسته داریم که تقاضا شده تا حد امکان از بازنشستگی آنان جلوگیری شود.
رضایی از بهبود وضعیت نیروهای حق التدریس در سال جاری هم خبر داد و گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع صرفاً با کد یکتا امکان‌پذیر است در غیر اینصورت با مدیر متخلف برخورد خواهد شد.
وی ادامه داد: در مدت سه سال  اخیر ۵۰۲ مدرسه نیمه تمام ساخته و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته و  ۶۹ مدرسه جدید نیز که امسال اضافه می‌شود جزو همین مدارس است که در همین راستا رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص دادیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: مدرسه ۱۳ دی ماه به نام شهدای حادثه تروریستی در منطقه پانصد دستگاه به یاد ۲۷ شهید دانش آموز و دو شهید معلم افتتاح شد.
وی طرح شهید عجمیان در ۱۷ منطقه آموزش و پرورش استان با رنگ آمیزی به همت گروه های جهادی، ترمیم دسته و پشتی صندلی کلاس و تامین و خریداری همچنین ایزوگام با هماهنگی قرارگاه مربوطه و نوسازی مدارس را از دیگر اقدامات قابل ذکر عنوان و بیان کرد: کرمان در اجرای این طرح جزو استان‌های پیشرو است.
وی با بیان اینکه به علت تراکم جمعیت و نیاز، خیرین برای ساخت مدرسه ورود و اقدام کرده‌اند که بیش از ۳۰ مدرسه در استان کرمان افتتاح و یا در حال تکمیل است؛ گفت: ابرپروژه مدرسه شهید سلیمانی، بزرگترین پروژه ۴۲کلاسه در شهرک شهرداری افتتاح شد و خوشبختانه استان کرمان در حال رسیدن به متوسط کشوری است گرچه سیرجان با ۸ هزار مترمربع فضای آموزشی از متوسط کشوری بالاتر است و بعد از آن شهرستان راور رتبه دوم را از لحاظ متراژ به خود اختصاص داده است.
رضایی تصریح کرد: جنوب استان کرمان از بسیاری از شهرهای شمالی شرایط بهتری دارد در قلعه گنج ۸ مدرسه آماده افتتاح است، کهنوج و منوجان وضعیت مناسبی دارند؛ طبق آمار ارائه شده ۱۶ مدرسه در طی مدت این سه سال بهره برداری رسیده است و بعد از آن افتتاح‌های دیگری داریم و طرح شهید سلیمانی با افزایش فضاهای ورزشی در دستور کار است و زمین‌های چمن مصنوعی ورزشی زیادی در مدت سه سال اخیر در شهرستان بم افتتاح شد.
وی اضافه کرد: همچنین ۱۳سوله ورزشی افتتاح یا در دست اجرا است؛ در طرح شهید سلیمانی بی بدیل کار شده و ۱۵ میلیارد برای خرید چمن مصنوعی در تیرماه اخذ شده است.
وی با افزودن این مطلب که قریب ۹۲ درصد دانش‌آموزان کتاب‌های خود را ثبت‌سفارش کردند؛ از تدارک برنامه‌هایی برای بازگشایی مدارس خبر داد و اعلام کرد: برای اولین بار رونمایی از کتاب شهید ایرانمنش تنها مدیر شهید که افتخار کرمان است انجام می‌شود و اقدام دیگر همراهی دانش‌آموزان فرزندان  شهید به عنوان یک طرح استانی در دستور کار است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: امروز در یک کار ضربتی هزار مدرسه توسط ۴۵۰ تیم بازدید شدند و بزرگترین رویداد اجتماعی کشور در روز یکشنبه
آینده با ورود قریب به ۷۵۰ هزارنفر دانش‌آموز به مدرسه انجام می‌شود و برای دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل اقدام بسیار بزرگی در سال گذشته انجام شد که قریب ۴ هزار نفر دانش‌آموز به مدرسه بازگشت یا  اگر سن آنان بالا بود به نهضت سوادآموزی معرفی شدند.
وی گفت: ۳۲هزار نفر دانش آموز  اتباع در کل استان داریم که کار بزرگی در سال جاری انجام شد و مدارس غیر دولتی ساخت اتباع مجاز در دستور کار است.
رضایی اظهار کرد: توسعه فاز دوم کلینیک فرهنگیان نیز آغاز شده است، بنا داریم فاز سوم مربوط به کلینیک دندانپزشکی نیز ساخته شود و وسایل زیادی داریم اما متاسفانه بدلیل کمبود فضا امکان استفاده از آنان نبود.
وی درباره نمازخانه مدارس هم توضیح داد: ۵ هزار مترمربع فرش بین نمازخانه‌های مدارس توزیع شود و ۱۰ میلیارد دیگر نیز صرفاً برای خرید فرش مدارس با همکاری استانداری خواهیم داشت و زنگ نماز یکی از زنگ‌های اصلی مدارس است.

کد خبر 1781233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha