تدوین ۵۴ برنامه ملی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور از تدوین ۵۴ برنامه ملی توسط این ستاد برای استان‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین طاهری آکردی امروز در ششمین همایش ملی دبیران ستادهای استانی امر به معروف و نهی از منکر، با تقدیر از مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد در برگزاری همایش، به تشریح اقدامات و عملکرد ستاد پرداخت.

وی آسیب شناسی را نخستین اقدام خویش در ستاد امر به معروف و نهی از منکر دانست و بیان داشت: ستاد دارای ۱۷ عضو است که از این تعداد ۶ عضو جزو وزرا هستند. اگر همین جایگاه احیا شود، ستادهای امر به معروف می‌توانند نقش آفرینی‌های مؤثری در مباحث مختلف داشته باشند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور عدم وجود جایگاه مشخص برای این ستاد را یکی از آسیب‌ها عنوان کرد و بیان داشت: در بحث مشخص شدن جایگاه واقعی ستاد امر به معروف اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی در ادامه ضمن تأکید بر توجه به بحث بازی‌، از طراحی بازی رایانه‌ای توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و عنوان کرد: این بازی دارای ۱۴۰ مرحله است که سبک زندگی امر به معروفی را به افراد آموزش می‌دهد. بازی طراحی شده بازی امنی برای خانواده‌های متدین و مذهبی است.

تدوین ۵۴ برنامه ملی توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای استان‌ها از دیگر برنامه‌های مورد تأکید حجت‌الاسلام دکتر طاهری آکردی بود.

این مقام مسئول راه‌اندازی سامانه «سو» را بسیار مهم ارزیابی کرد و آن را حلقه واصل میان مردم و مسئولان دانست و بیان داشت: این سامانه برای دستگیری است، نه مچ گیری و به نوعی امر به معروف مجازی به شمار می‌آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری آکردی از برگزاری دومین جشنواره ملی معروف در سال ۱۴۰۳ خبر داد و تصریح کرد: این جشنواره به دنبال تولید و حمایت از محصولات فرهنگی و رسانه‌ای در بحث امر به معروف و نهی از منکر است و امسال یکی از بخش‌های مهم جشنواره مرتبط با استان‌ها خواهد بود.

راه اندازی وکلای جهادی جهت حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر از دیگر مواردی بود که دبیر ستاد مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: حاکمیت به ویژه قوه قضائیه و بسیج همکاری بسیار خوبی با ستاد امر به معروف در موضوع حمایت از آمران و ناهیان دارد که باید از این ظرفیت نهایت بهره را برد.

وی در پایان سخنان خود بر فعال سازی ستادهای شهرستانی تأکید کرد.

کد خبر 1781235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha