مسئله وحدت باید به صورت یک فرهنگ عمومی در دنیای اسلام نهادینه شود

آیت الله نورمفیدی با اشاره به اینکه مسئله وحدت باید به صورت یک فرهنگ عمومی در دنیای اسلام نهادینه شود، گفت: همانطوریکه نماز، روزه و حج بر مسلمانان واجب است، مسئله وحدت نیز از واجبات امروز جهان اسلام به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی شامگاه امروز (یکشنبه ٢۵ شهریور) در جلسه ستاد هفته وحدت استان گلستان با اشاره به اینکه ولادت نورانی پیامبر (ص) همه جهان را روشن و منور ساخت، گفت: میلاد حضرت رسول گرامی اسلام (ص) و ولادت حضرت امام جعفر صادق (ع) عید بزرگی است که این عید زمینه‌ بعثت نبوی را فراهم آورد و این مهم بزرگ‌ترین حادثه‌ تاریخی برای بشر از اوّل تا آخر به شمار می رود.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: ما مفتخریم که پیرو امت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) هستیم و این مایه فخر و مباهات ما مسلمانان است.

وی ادامه داد: در طول تاریخ بزرگانی همچون آیت الله العظمی بروجردی رحمت الله علیه و مرد بزرگ مرحوم شیخ محمود شلتوت قدم های بسیار بزرگی برای انسجام و وحدت امت اسلامی برداشته اند.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: همچنین حضرت امام (ره) این شخصیت کم نظیر عالم اسلام نیز چند کار بزرگ همچون روز قدس و هفته وحدت را در زمینه انسجام امت اسلامی نهادینه کردند که در همین راستا مسلمانان باید قدردان امام عزیز تا روز قیامت باشند.

وی افزود: در انقلاب اسلامی مسئله مهم وحدت توسط امام راحل (ره) عمومی شد و این مقوله وارد توده های مردم گردید و در بلاد اسلامی نیز به عنوان امر اعتقادی در حال گسترش است.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به اینکه مسئله وحدت باید به صورت یک فرهنگ عمومی در دنیای اسلام نهادینه شود، اظهار داشت: همانطوریکه نماز، روزه و حج بر مسلمانان واجب است، مسئله وحدت نیز از واجبات امروز جهان اسلام به شمار می رود.

وی تاکید کرد: همان طور که نماز واجب است، همدلی و نزدیک شدن دل های امت اسلامی به یکدیگر از نماز واجب تر است.

امام جمعه گرگان با تاکید بر استفاده از آیات قرآن در تراکت های تبلیغاتی هفته وحدت، گفت: تا می توانید به مردم بگویید که مقوله وحدت افضل همه امور است و ریشه قرآنی دارد و این مهم از تکالیف الهی به شمار می رود.

وی افزود: در امر وحدت به یک مراسم شکلی اکتفاء نکنید بلکه آن را به عنوان یک راهبرد بی بدیل نگاه کنید و ضمن اعتقاد واقعی به وحدت در حفظ آن نیز تلاش شود.  

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به اینکه این روزها بشریت گرفتار مسئله غزه است، گفت: وضعیت در نوار غزه همچنان فاجعه آمیز است این روزها باید برای غزه خون گریست.

وی افزود: اگر مسلمانان به تحقق «تعهد و تدبر» برگرفته از آیات قرآن اهتمام می ورزیدند وهم‌دل و هم‌پیمان بودند، امروز شاهد قتل‌عام و وحشیگری رژیم غاصب اسرائیل در غزه نبودند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با تاکید بر اینکه وحدت امت اسلامی زمینه ظهور امام زمان(عج) را در پی دارد، افزود: وحدت امت اسلامی مهمترین مقدمه ظهور و شکل دهنده حکومت حضرت ولی عصر (عج) است.

کد خبر 1781238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha