لزوم توجه کانون‌های مساجد به ایجاد روحیه جهادی در بین جوانان

حجت الاسلام رستمیانی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید در کنار تربیت دینی جوانان به ایجاد روحیه جهادی و انقلابی در آنان توجه داشته باشند و بصیرت آنان را افزایش دهند.

حجت الاسلام علی رستمیانی-مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: بشر همواره به دنبال کمال و غایت نهایی خودش است و به مدت یک موجود کمال گرا سعی می کند بهترین ها را برای خودش فراهم کند.  

وی ادامه داد: غایت نهایی این عالم و بهترین شرایط آن جز در زمان ظهور حاصل نخواهد شد، در دوره ای که زمین از جور و ظلم پاک شود لذا آن چه در فرهنگ مهدوی به عنوان دوره تعقل و رشد و شکوفایی مطرح است آرزوی همه انسان ها است و همگی به دنبال رسیدن به این کمال هستند.  

حجت الاسلام رستمیانی با بیان اینکه اگر بتوانیم فرهنگ مهدویت را به شکل صحیح در جوامع عالم معرفی کنیم قطعا به عنوان نیاز بشری مورد استقبال قرار می گیرد، افزود: در فرهنگ مهدوی باید منتظر بود و در عصر ظهور نیاز به دو مولفه سخت افزاری و نرم افزاری داریم.  

مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی در ادامه گفت: در بخش نرم افزاری، مدیران و اشخاص توانمند با مشخصه های خاص از جمله ایمان و اخلاص و اهل اقدام و عمل بتوانند همراه امام زمان(عج) همراه باشند و نیاز به تربیت این نوع افراد داریم.  

وی در ادامه تاکید داشت: مساجد و کانون های فرهنگی هنری بهترین مکان ها برای تربیت این افراد هستند و سبب گسترش فعالیت های جهادی مخلصانه در جامعه شوند.  

حجت الاسلام رستمیانی با اشاره به اینکه پایگاه حکومت امام زمان(عج) از مسجد آغاز خواهد شد، افزود: نقش مساجد در حکومت داری در دوره ظهور واضح و روشن است و هم اکنون باید مساجد را برای این ظرفیت آماده کنیم تا دارالحکومه باشند.  

مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی در ادامه گفت: مساجد باید در موضوعات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... فعال باشند و بتوانند اقدام کنند تا در دوره ظهور به عنوان مقر حکومت ها این قابلیت را پیدا کرده باشند.  

وی ادامه داد: مسجد به عنوان رکن فعالیت های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه مهدوی خواهد بود و امروز برای زمینه سازی ظهور باید مساجد فعالیت داشته باشند.  

حجت الاسلام رستمیانی با توجه به اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد با نسل جوانان ارتباط دارند، افزود: کانون ها باید هم و غم خود را بر این موضوع بگذارند که در کنار تربیت دینی جوانان به بحث ایجاد روحیه جهادی و انقلابی در وجود آنان توجه داشته باشند و بصیرت آنان را افزایش دهند.

مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی عنوان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد به صورت مخلصانه و با یک کار جهادی جهت شناسایی و رفع مشکلات محله خودشان اقدام کنند و اگر هر مسجدی فعالیت ها را انجام دهد می توانیم شاهد اصلاح مشکلات و نابرابری ها باشیم و اینگونه دنیا برای ظهور آماده می شود.

کد خبر 1781254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha