احترام به مذهب؛ وجه بارز شیعه و اهل سنت در ریگان/ برنامه‌های هفته وحدت مشترک برگزار می‌شود

امام جمعه ریگان با اشاره به عدم اختلاف میان شیعه و اهل سنت در این شهرستان و توضیحاتی در این زمینه؛ از اجرای برنامه‌های هفته وحدت به صورت مشترک خبر داد.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم عباس‌زاده، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت تصریح کرد: شخصی که در همه ادوار اسلامی به عنوان‌ بزرگترین محور وحدت اسلامی مطرح بوده، شخص نبی مکرم اسلام است.
امام جمعه ریگان یکی از دلایل تهاجم وسیع رسانه‌ای غرب به شخصیت پیامبر اسلام را ناشی از همین موضوع دانست و متذکر شد: برای طی مسیر صحیح وحدت اسلامی باید به سیره آن حضرت توجه کرد.

وجود وحدت‌بخش نبی مکرم اسلام یکی از دلایل هجمه وسیع رسانه‌ای غرب به شخصیت ایشان است.

وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران شیعه و اهل سنت برادری خود را اثبات کرده و مصداق آیه "انماالمؤمنون اخوه" هستند؛ به وجود ترکیب جمعیتی این دو مذهب در شهرستان ریگان نیز اشاره و بیان کرد: ریگان به دلیل همجواری با ایرانشهر استان سیستان شاهد حضور اهل سنت است.
حجت‌الاسلام عباس‌زاده ادامه داد: شیعه و اهل سنت در ریگان بدون اختلاف نظر و در کمال احترام به مذهب زندگی می‌کنند و بعضاً با وجود ازدواج‌هایی که بین آنها انجام شده اما هرگز مذهب خویش را به هم تحمیل نمی‌کنند و در یک خانواده زندگی می‌کنند.

شیعه و اهل سنت در ریگان بدون اختلاف نظر و در کمال احترام به مذهب یکدیگر زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به وسعت شهرستان ریگان که ۲۳۰روستا دارد؛ اظهار کرد: بنده تنها امام جمعه شیعیان نیستم که سرکشی به همه نقاط شهرستان و پیگیری مشکلات مردم اعم از شیعه و اهل سنت را وظیفه خود می‌دانم زیرا علاوه‌بر این، مراجعات زیادی نیز از اهل سنت به دفتر امام جمعه انجام و امورات ایشان پیگیری می‌شود.

برنامه‌های هفته وحدت در ریگان به صورت مشترک بین شیعه و اهل سنت برگزار می‌شود.

امام جمعه ریگان از آغاز برنامه‌های هفته وحدت در این شهرستان از امروز (۲۶ شهریور) مصادف با ۱۲ رییع‌الاول، سالروز میلاد رسول اکرم به روایت اهل سنت، خبر داد و با اشاره به این نکته که برنامه‌ها به صورت مشترک برگزار می‌شود، به تشریح آن پرداخت.
وی در همین رابطه اظهار کرد: فضاسازی محیطی در مناطق شیعی و اهل سنت با احادیث نبوی، دیدار مسئولین شهرستان با علمای اهل سنت، حضور در یکی از روستاهای اهل سنت، جشن هفته وحدت، مسابقات فرهنگی و... از جمله این برنامه‌ها است.

محفل انس با قرآن با حضور قاریان شیعه و اهل سنت یکی از برنامه‌های مشترک است


حجت‌الاسلام عباس‌زاده اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم اهل سنت جهت تعمیر منازل و مراکز فرهنگی آنان توسط سپاه ریگان، برگزاری محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان شیعه و اهل سنت، حضور فرمانده سپاه در نمازجمعه این هفته اهل سنت و دیدار با خانواده شهید اهل سنت را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده فهرست کرد.
گفتنی است؛ شهرستان ریگان در فاصله ۳۰۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده و مرکز این شهرستان تا مرکز استان ۲۸۵ کیلومتر فاصله دارد.
ریگان با فهرج، نرماشیر، عنبرآباد و رودبار جنوب در استان کرمان و ایرانشهر و دلگان در سیستان و بلوچستان همسایه است.

کد خبر 1781291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha