تلاوت سوره مبارکه بقره با شرکت ۱۳۰۰ حافظ فلسطینی در مسجد ابراهیمی

به مناسبت سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص)، یک هزار و ۳۰۰ حافظ فلسطینی، سوره مبارکه بقره را در مسجد ابراهیمی تلاوت کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرسال قطر، روز یکشنبه (۲۵ شهریورماه)  یک هزار و ۳۰۰ فلسطینی حافظ قرآن در یک جلسه در مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری اشغالی به مناسبت سالروز نبی اکرم (ص) در قرائت کل سوره بقره شرکت کردند.

معتز ابو سنینه، مدیر مسجد ابراهیمی گفت: یک هزار و ۳۰۰  حافظ قرآن کریم، سوره بقره (۴۸ صفحه) را در یک جلسه در مصلاهای مسجد ابراهیمی (اسحاقیه، الجوریه، المالکیه، محوطه صحن، ابراهیمیه، یوسفیه و یعقوبیه) قرائت کردند.

وی گفت: این مراسم در سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) زیر نظر اداره اوقاف الخلیل و با مشارکت گسترده مردم برگزار شد.

ابوسنینه خاطرنشان کرد: این مسجد میزبان فعالیت‌های متعددی به مناسبت سالروز میلاد پیامبر اسلام (ص) از جمله حمد نبوی، ذکر و سخنرانی خواهد بود.

وی تأکید کرد که این رویداد در چارچوب «تقویت حضور مردم در مسجد ابراهیمی» برگزار شده است که هر روزه شاهد نقض مکرر اسرائیل است.

صهیونیست‌ها در ورودی مسجد ابراهیمی به مسلمانان سخت گیری می‌کنند و کارت‌های نمازگزاران را بررسی می‌کنند و مانع ورود آنها برای اقامه نماز می‌شوند.

غسان الرجبی، مدیر اوقاف شهر الخلیل گفت: مقامات اسرائیلی از هفتم اکتبر گذشته محدودیت‌ها علیه فلسطینیان در مسجد ابراهیمی را افزایش داده اند.

مسجد ابراهیمی در شهر قدیمی الخلیل که تحت کنترل اسرائیل است، قرار دارد و حدود ۴۰۰ شهرک نشین در آن زندگی می کنند که توسط حدود ۱۵۰۰ سرباز اسرائیلی محافظت می شود.

از سال ۱۹۹۴، اسرائیل مسجد ابراهیمی را ۶۳ درصد برای یهودیان و ۳۷ درصد برای مسلمانان تقسیم کرد و این اقدام پس از قتل عام توسط یک شهرک نشین که منجر به کشته شدن ۲۹ نمازگزار فلسطینی شد، اتخاذ شد.

کد خبر 1781313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha