اجرای ۲۰هزار برنامه فرهنگی هنری در هفته دفاع مقدس مازندران

چهارهزار یادواره شهدا در مدارس مازندران برگزار می شود
اجرای ۲۰هزار برنامه فرهنگی هنری در هفته دفاع مقدس مازندران

سرهنگ پاسدار سلامی با بیان اینکه ۲۰هزار فعالیت و برنامه در استان مازندران به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس اجرا می شود،گفت: نمایشگاه کتاب دفاع مقدس نیز در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مازندران در شهرستان قائم شهر برپا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سرهنگ پاسدار محمدحسن سلامی- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران در همایش رسانه و دفاع مقدس که درسالن همایش صدا و سیمای مرکز مازندران برگزار شد، با بیان اینکه سرچشمه تمامی ارزش های اسلامی از دفاع مقدس است، اظهار کرد: دفاع مقدس گنجینه ای تمام نشدنی است.

وی به ایستادگی و رشادت های ملت ایران و رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: باید عظمت ایثار و رشادت های ملت برای نسل نو امروزی بازگو شود.

سرهنگ پاسدار سلامی با بیان اینکه رزمندگان اسلام در دفاع مقدس، جنگ را جهاد در راه خدا می دانستند، گفت: جهاد فی سبیل الله رمز پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس بوده است.

وی به نقش رهبری و ولایت فقیه در حمایت از جبهه های دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: مردم از گروه های مختلف سنی به فرمان امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیرانقلاب اسلامی برای مقابله با بعثیان به صف می شدند.

سرهنگ پاسدار سلامی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد پشتیبانی از جبهه های دفاع مقدس برعهده مردم بوده است، گفت: روحیه حماسی و انقلابی مردم و روحیه استقامت، معنویت و ایثار از مهمترین عوامل پیروزی رزمندگان اسلام بود.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۷۰ هزار رزمنده از مازندران در عملیات های مختلف دفاع مقدس حضور بهم رساندند، افزود: لشکر خط شکن ۲۵کربلا در عملیات های مختلف جانانه از کیان ایران اسلامی دفاع کردند.

سرهنگ پاسدار سلامی به نقش جهادگران مازندران در دفاع مقدس و مهندسی رزمی عملیات ها اشاره کرد و خاطرنشان شد: جوانان رشید مازندران کارنامه درخشانی در حوزه ایثار و شهادت دارند.

وی به نقش مازندران در بازسازی سوسنگرد اشاره کرد و گفت: همچنین مازندرانی ها در دفاع از حرم آل الله نقش بسزایی ایفا کردند.

سرهنگ پاسدار سلامی به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و از تشکیل ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در تمامی شهرستان های مازندران خبر داد و افزود: ۲۵۰برنامه در قالب ۲۲کارگروه در مجموعه اجلاسیه ۱۴هزار و ۵۰۰شهید مازندران برگزار خواهد شد.

وی همچنین از برپایی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مازندران در شهرستان قائم شهر خبر داد و یادآورشد: لوازم التحریر ایرانی و لباس ایرانی اسلامی(عفاف و حجاب) نیز در این نمایشگاه عرضه می شود.
سرهنگ پاسدار سلامی با بیان اینکه دومین کنگره ملی ۱۴ هزارو ۵۰۰ شهید استان مازندران  ۱۲ مهرماه سالجاری برگزار می شود، گفت:نمایش «راز سرزمین عشق» تحت عنوان فصل شیدایی  از ۲۶ شهریور تا ۱۲ مهرماه در ساری اجرا می شود.
وی از نواختن زنگ مقاومت و پیروزی در مدارس مازندران خبر داد و یادآورشد: چهارهزار یادواره شهدا در مدارس استان برگزار خواهد شد.

سرهنگ پاسدار سلامی از تعهد اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران برای تجلیل از ۶۰ هزار رزمنده و پیشکسوت دفاع مقدس خبر داد و افزود: این مراسم باشکوه با حضور وبیناری رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

وی به تقارن بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: درس معارف دفاع مقدس در دانشگاه های مازندران اجباری شده است.

سرهنگ پاسدار سلامی با بیان اینکه ۲۰هزار فعالیت و برنامه در استان مازندران به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس اجرا می شود، یادآورشد: سرکشی از جانبازان و ایثارگران و خانواده های معظم شهدا نیز در دستور کار قرار دارد.

وی از برنامه ریزی برای اجرای بیش از چهارهزار برنامه فرهنگی با موضوع دفاع مقدس در استان خبر داد.

کد خبر 1781317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha