نشست اسرائیل در مورد مسجد الاقصی

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه شنبه (۲۷ شهریور ماه) با تعدادی از وزرا و روسای سرویس های امنیتی درباره وضعیت فعلی مسجد الاقصی گفتگو خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العربی الجدید، شبکه ۱۳ عبری گزارش داد: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه شنبه (۲۷ شهریور ماه)  با حضور تعداد محدودی از وزرای دولت خود و روسای دستگاه های امنیتی درباره تغییر وضعیت کنونی مسجد الاقصی گفتگوی فوری خواهد داشت.

شبکه ۱۳ عبری گفت: این گفتگو توسط نتانیاهو در حالی صورت می گیرد که سیستم امنیتی اسرائیل نسبت به تغییری که ایتامار بن گویر، وزیر افراطی امنیت ملی در مسجد الاقصی در حال انجام آن است، هشدار داده است.

ایتامار بن گویر به رادیو ارتش اشغالگر اسرائیل در سخنانی جنجالی گفته بود که اگر می‌توانستم آنچه را که می‌خواهم انجام دهم، کنیسه‌ای در مسجدالاقصی تأسیس می‌کردم و سیاست من این است که یهودیان بتوانند در مسجد الاقصی نماز بخوانند.

پس از اظهارات بن گویر، دفتر نتانیاهو با انتشار بیانیه ای درباره موضع رسمی اسرائیل گفت: قوانینی همچون محدود کردن نماز غیر مسلمانان درمسجد  الاقصی که دهه‌ها وجود داشته، می پذیرد.

دفتر نتانیاهو در این بیانیه تاکید کرده بود که تغییر در وضعیت موجود در مسجد الاقصی وجود ندارد.

پنج‌شنبه گذشته، بن گویر، امیر ارزانی، افسر مسئول اجازه تخلفات افراط‌گرایان در مسجد الاقصی را به عنوان رئیس پلیس قدس منصوب کرد.

وضع موجود در مسجدالاقصی از قبل از سال ۱۹۶۷ بر این مسجد حاکم بوده است که بر اساس آن اداره امور مسجدالاقصی در حیطه اختیارات اداره اوقاف اسلامی قدس است و اقامه نماز در آن تنها حق مسلم مسلمانان است. اما از سال ۲۰۰۳، پلیس اشغالگر اسرائیل به طور یکجانبه و بدون موافقت اداره اوقاف اسلامی به شهرک نشینان اجازه داده است در روزهای هفته به استثنای جمعه و شنبه به مسجدالاقصی حمله کنند.

در اواخر ماه آگوست، سازمان رادیو و تلویزیون رسمی اسرائیل فاش کرد که دولت نتانیاهو برای اولین بار هزینه حمله شهرک نشینان به مسجد الاقصی را تامین خواهد کرد.

این شبکه افزود: دو میلیون مثقال (حدود ۵۴۵ هزار دلار) از بودجه دفتر آمیچای الیاهو وزیر میراث به این پروژه اختصاص می یابد و پیش بینی می شود در هفته های آینده تورهای راهنما برای شهرک نشینان آغاز شود.

کد خبر 1781321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha