لبخند به آینده/بچه مسجدی‌ها امید را به دل دانش‌آموزان نیازمند آوردند

بچه مسجدی‌های کانون «منتظران ظهور» با اهدای لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان نیازمند نشان دادند که همواره می‌توان با یک عمل نیک، آغازگر امیدی نوین در دل کودکان بود.

خبرگزاری شبستان-استان فارس؛ مهدی رحمانیان| در هر کوی و برزن و در هر شهر و دیاری، کودکانی وجود دارند که با چشمان پرامیدشان، در جستجوی فرصتی برای یادگیری و رشد هستند.

کودکانی که داستان زندگی‌شان در سایه محرومیت‌ها و کمبودها رقم می‌خورد، اما در دلشان شوقی عمیق برای رسیدن به آرزوها و رویاها وجود دارد.

بچه مسجدی های کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» در کازرون با هدفی انسان‌دوستانه و بر اساس روح همدلی و مواسات مومنانه، دست به اقدامی خیرخواهانه زدند. این اقدام، نه فقط برآورده کردن نیازهای مادی، بلکه پاسخی به آرزوهای دست‌نیافتنی کودکان نیازمند است که صرفاً در پی داشتن لوازم‌التحریر اندکی هستند؛ ابزارهایی که می‌تواند دنیایی جدید را برای آن‌ها بگشاید.

در روزگاری که مشکلات اقتصادی و اجتماعی مانع از رسیدن به آرزوها می‌شوند، فعالان فرهنگی همچون بچه های کانون «منتظران ظهور» به یاری این قشر آسیب‌پذیر شتافته و با کمک‌های خویش، زندگی‌ها را متحول می‌کنند.

حامی نیازمندان

مدیر این کانون، می‌گوید: «یکی از رویکردهای مهم و ضروری کانون فرهنگی و هنری منتظران ظهور کازرون در سالیان اخیر در راستای رزمایش مواسات و همدلی مومنانه، کمک و حمایت از قشر آسیب پذیر جامعه بوده است.»

یکی از رویکردهای مهم کانون منتظران ظهور کازرون در سالیان اخیر در راستای رزمایش مواسات و همدلی مومنانه، کمک و حمایت از قشر آسیب پذیر جامعه بوده است.

محمدجعفر شفیعی، لوازم تحریر را از واجبات هر دانش‌آموز می داند که برای تحصیل مورد نیاز است، می افزود: «خرید لوازم‌التحریر برای دانش آموزان نیازمند، خروجی مثبتی به همراه دارد که به بهبود وضعیت تحصیلی و روانی آن‌ها کمک می‌کند که این اقدام خیرخواهانه می‌تواند اعتمادبه‌نفس کودکان را افزایش دهد، زیرا آن‌ها احساس برابری و آمادگی بیشتری برای شرکت در فعالیت‌های آموزشی خواهند داشت.»

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون با بیان اینکه دسترسی به ابزارهای مناسب در بین دانش آموزان نیازمند، انگیزه و علاقه به یادگیری را تقویت کرده و به پیشرفت تحصیلی آن‌ها کمک شایانی می‌کند، ادامه می دهد: «امروز حمایت‌های جامعه‌پسند، در حقیقت حس تعلق و توجه را در بین دانش آموزان ایجاد می‌کند و باعث می‌شود آن‌ها احساس کنند که مورد توجه و حمایت قرار دارند.»

لبخند به آینده/ بچه مسجدی‌ها امید را به دل‌ دانش‌آموزان نیازمند آوردند

عدالت آموزشی

هر چه سطح سواد و آگاهی در جامعه بالاتر رود، شاخص‌هایی همچون آرامش، سرمایه اجتماعی، اعتماد، امنیت و رفاه اجتماعی نیز در سطح جامعه بالاتر می‌روند

شفیعی با بیان اینکه این کانون فرهنگی هنری سعی بر آن دارد با شناسایی خانواده های نیازمند کمک های لازم را در جهت ادامه تحصیل برای دانش آموزان در طول سال تأمین کند، می گوید: «تهیه لوازم‌التحریر برای دانش آموزان نیازمند گامی مهم در راستای ارتقای عدالت آموزشی و بهبود کیفیت زندگی این قشر نیازمند جامعه است.»

وی از تهیه و توزیع ۵۰ عدد کیف و نوشت افزار مدرسه جهت دانش آموزان نیازمند خبر می دهد و می گوید: «معتقدم که هر چه سطح سواد و آگاهی در جامعه بالاتر رود، شاخص‌هایی همچون آرامش، سرمایه اجتماعی، اعتماد، امنیت و رفاه اجتماعی نیز در سطح جامعه بالاتر می‌روند که منفعت این کار در نهایت متوجه تمام اعضای جامعه خواهد بود.»

آغازی برای یک داستان

به اعتقاد مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون «لوازم‌التحریر نه فقط وسیله‌ای برای یادگیری، بلکه دکمه‌ای برای آغاز داستان زندگی جدید در ذهن و روح دانش‌آموزان است.»

لبخند به آینده/ بچه مسجدی‌ها امید را به دل‌ دانش‌آموزان نیازمند آوردند

او بر این باور است که این لوازم از آن رو اهمیت دارند که به کودکان اجازه می‌دهند به جمع همسالان خود بپیوندند و در فضای آموزشی بدون هیچ‌گونه دغدغه‌ای رشد کنند.

هر قلم و دفتری که در دست کودک نیازمند قرار می‌گیرد، نه تنها دریچه‌ای به دنیای یادگیری می‌گشاید، بلکه احساس برابری و اعتمادبه‌نفس را در آن‌ها تقویت می‌کند. اقدام بچه مسجدی های کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» به مثابه جشنی از نوع‌دوستی و همدلی برای تمامی اعضای جامعه است؛ جشنی که در آن مهر و محبت، به جای ناامیدی و چالش‌ها، در دل کودکان می‌کارد.

کد خبر 1781324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha