اختتامیه جشنواره ملی شعر آیینی ابن حسام در خوسف برگزار می‌شود

فرماندار خوسف از برگزاری اختتامیه جشنواره ملی شعر آیینی ابن حسام همزمان با ۲۸ شهریور ماه در این شهرستان خبر داد.

به‌ گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید علی حسینی امروز دوشنبه(۲۶ شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: جشنواره ملی شعر آیینی ابن حسام ذیل بخش فرهنگی کنگره ملی این حسام خوسفی با محوریت جهاد دانشگاهی استان برگزار شده است.

وی افزود: اختتامیه جشنواره ملی شعر آیینی ابن حسام با حضور سیدمهدی حسینی رکن‌آبادی یکی از شاعران کشور در ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه در روز چهارشنبه ۲۸ شهریور ماه در شهرستان خوسف برگزار می شود.

فرماندار خوسف با اشاره به اینکه فرهنگ و باورها و خروجی این حوزه و تربیت مفاخر و نیروی انسانی برجسته می‌تواند افتخار یک منطقه برای معرفی در سطح ملی باشد، بیان کرد: امسال هفته فرهنگی خوسف عملاً از روز چهارشنبه همزمان با آیین اختتامیه جشنواره ملی شعر آیینی ابن حسام آغاز می‌شود و تا روز ۲۸ آبان ماه و همزمان با اختتامیه کنگره ملی ابن حسام خوسف ادامه خواهد داشت.

حسینی یادآور شد: هفته فرهنگی خوسف از ۲۳ تا ‌۲۸ آبان تعیین شده و دلیل این نامگذاری ۲۸ آبان، روز وفات «ابن حسام خوسفی» شاعر بنام است که در شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی به عنوان روز خوسف نامگذاری شده است.

محمود رمضانی- معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: کنگره ملی ابن حسام خوسفی در چهار بخش علمی و پژوهشی، فرهنگی، هنری و اختتامیه برنامه‌ریزی شده‌ است.

وی با اشاره به بخش فرهنگی و با محوریت برگزاری جشنواره ملی شعر آیینی ابن حسام، ادامه داد: بخش علمی و پژوهشی با محوریت دانشگاه بیرجند است که اختتامیه آن ۲۷ آبان ماه برگزار خواهد شد.

رمضانی با اشاره به آثار تولیدی در بخش هنری این جشنواره تصریح کرد: در این راستا ۳۰ اثر تصویرنگاری از متن خاوران‌نامه و ۲۰۰ اثر خوشنویسی از دیوان اشعار ابن حسام خوسفی در حال تولید است.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی عنوان کرد: بخش اختتامیه کنگره ملی ابن حسام خوسفی نیز همزمان با سالروز وفات این شاعر نامدار ایرانی یعنی ۲۸ آبان امسال در مرکز استان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

کد خبر 1781342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha