تدارک ۲۴۰ برنامه در خراسان جنوبی ویژه هفته دفاع مقدس

فلاحی گفت: در چهل و چهارمین هفته دفاع مقدس، ۲۴۰ عنوان ویژه برنامه در قالب بیش از هزار و ۵۲۸ ریزبرنامه در سطح استان اجرا می‌شود.

به‌ گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، غلامرضا فلاحی ظهر امروز دوشنبه (۲۶ شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس گنجینه تمام نشدنی است که سبب تثبیت انقلاب اسلامی شد و برای حفظ این فرهنگ باید تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه شعار امسال هفته دفاع مقدس «در راه فتح قله‌ایم» است، افزود: در چهل و چهارمین هفته دفاع مقدس، ۲۴۰ عنوان ویژه برنامه در قالب بیش از هزار و ۵۲۸ ریزبرنامه در سطح استان اجرا می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته دفاع مقدس از روز شنبه ۳۱ شهریورماه آغاز می‌شود و تا روز یکشنبه ۷ مهر ماه ادامه دارد، گفت: رژه نیروهای مسلح در مرکز استان شنبه ۳۱ شهریور ماه برگزار خواهد شد.

فلاحی از برپایی نمایشگاه دفاع مقدس همزمان با روز یکشنبه اول مهر ماه خبر داد و تصریح کرد: این نمایشگاه با شعار «در راه فتح قله‌ایم» در محل حسینیه جماران بیرجند یا در کنار سازمان تبلیغات اسلامی برپا خواهد شد.

برگزاری همایش سراسری جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز

وی با اشاره به برگزاری همایش سراسری جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز همزمان با هفته دفاع مقدس، گفت: این همایش با حضور حدود هزار و ۲۰۰ نفر از پیشکسوتان و جوانان در فرهنگسرای شهرداری بیرجند همراه با پخش سخنرانی مقام معظم رهبری چهارشنبه چهارم مهرماه برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با یادآوری اینکه در مدت پنج سال از همه پیشکسوتان دفاع مقدس تجلیل خواهد شد، افزود: ۳۰ هزار رزمنده در استان داریم که هر سال از ۶ هزار نفر تجلیل می‌شود.

فلاحی ادامه داد: در همین راستا امسال از همسران پیشکسوتان دفاع مقدس استان تجلیل می شود.

رونمایی از ۶۰ عنوان کتاب دفاع مقدس

وی از افتتاح هفت یادمان شهدای گمنام در سطح استان به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد و بیان کرد: عطرافشانی مزار شهدا، برگزاری یادواره‌های شهدا، دیدار از خانواده شهدا، نواختن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس استان، اختتامیه جشنواره فانوس، تجلیل از فرماندهان دفاع مقدس، اعزام راویان دفاع مقدس به مدارس و ادارات، کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: همچنین تجلیل از سربازهای دفاع مقدس، گردهمای رزمندگان، پیاده‌روی عمومی در جمعه ۶ مهر ماه و جام هفته دفاع مقدس، دیدار نیروهای مسلح استان با نماینده ولی فقیه، تجلیل از نویسندگان دفاع مقدس، برگزاری کارگاه های نقد آثار دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای گرامیداشت این هفته است.

فلاحی در پایان خاطرنشان کرد: ۶۰ عنوان کتاب منتشر شده توسط این اداره کل و ۲۰ عنوان کتاب صوتی نیز در هفته دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.

کد خبر 1781364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha