اهدای ۲۵ اِلمان قرآنی به مجریان طرح هر مسجد یک پایگاه قرآن در کرمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در توضیح گفت: در گام نخست المان ۲۵ کرسی تلاوت در ۲۵ مسجد برای اجرای هفتگی جانمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ مراسم افتتاح رسمی طرح " مسجد؛ پایگاه قرآن" به همراه رونمایی از کرسی‌های تلاوت قرآن کریم مساجد دوشنبه (۲۶ شهریور) توسط ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان انجام شد.
در این مراسم محسن روحی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در توضیح بیشتر راجع به این اقدام گفت: در گام نخست ۲۵ کرسی تلاوت در ۲۵ مسجد برای اجرای هفتگی جانمایی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه امام جماعت، هیئت امنا، قاری قرآن و کانون مسجد از ارکان مهم در راستای اجرای این طرح هستند؛ ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال مساجد بیشتری در این طرح شرکت کنند و به تدریج کل مساجد را در برگیرد.
روحی مرحله دوم کار را ارتباط‌گیری مساجد با یکدیگر دانست و افزود: توان ارشاد در مرحله اول برای ۲۵ مسجد بود.

اهدای ۲۵ اِلمان قرآنی به مجریان طرح هر مسجد یک پایگاه قرآن در کرمان


آیت‌الله احمد شیخ‌بهایی، استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان هم با بیان اینکه قرآن یک زبان هنری دارد و در زمانی که شعر در جامعه عرب جاهلی مورد توجه بود، متنی ارائه شد که از شعر بالاتر بود.
وی افزود: به تعبیر حضرت امام(ره) هنر صیقل دهنده است که مردم باید جذب آن شوند و از هنرهای شنیداری و دیداری به هنر معرفت، هنر انسان‌سازی کتاب دنیا و آخرت برسیم.

اهدای ۲۵ اِلمان قرآنی به مجریان طرح هر مسجد یک پایگاه قرآن در کرمان


آیت‌الله شیخ‌بهایی با اشاره به نهادینه شدن طرح تلاوت نور مساجد، گفت: اما تلاوت مجلسی در مساجد کم‌رنگ است و یک هنر می‌خواهد تا دلها جذب شوند و به یک ترجمه تفسیری برسند تا مردم نسبت به آیه‌های قرآنی و ترجمه آن بیگانه نباشند.

اهدای ۲۵ اِلمان قرآنی به مجریان طرح هر مسجد یک پایگاه قرآن در کرمان


مجید طالبی‌زاده از قاریان شاخص استان و کشور هم تاکید رهبری بر راه‌اندازی کرسی تلاوت را مورد اشاره قرار داد  و انگیزه و استمرار را در این رابطه مهم خواند و اظهار کرد: در برخی جلسات عزاداری و جشن‌ها متاسفانه قرائت قرآن جزو فرعی‌ترین کارها قرار گرفته است در حالیکه ارزش و حرمت قرآن باید رعایت  شود و این به تشریفات نیست باید با انگیزه و به صورت مستمر جلسات قرآن برگزار کرد.

کد خبر 1781422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha