احیای مساجد منجر به تمدن سازی خواهد شد

حجت‌الاسلام پوریوسفی با بیان اینکه اگر مساجد احیا شوند منجر به تمدن‌سازی خواهد شد، خواستار مطالبه گری رسانه‌ها به صورت نقطه‌زنی شد و گفت: جبهه فرهنگی باید از هنر ‌رسانه استفاده کند چرا که رسانه می‌تواند با ایجاد کنش‌گران هنر و رسانه، هویت اصلی، ملی و دینی را زنده نگه دارد.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت‌الاسلام مجتبی پوریوسفی_ دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان عصر امروز(دوشنبه، ۲۶ شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان با بیان اینکه مسأله فرهنگ محسوس، پیچیده، ترکیبی و دارای آرای مختلف است گفت: اگر مردم به معنای واقعی اراده کنند که یک اتفاقی بیفتد، آنرا باهم نشستن و تبادل حل خواهند کرد.

 وی با بیان اینکه این اراده جهاد تبیین است، به نقش مدیر میدانی اشاره کرد و افزود: تقدیر حضرت آقا از شهید رئیسی به جهت حضور در میدان است.  

حجت‌الاسلام پوریوسفی ضمن تاکید بر الگو سازی تصریح کرد: باید از گنجینه های الگوها استفاده شود تا مردم بیدار شوند و الگوهای واقعی باید جای خود را پیدا کنند.  

وی در ادامه، اراده، الگو و سپس روشن کردن افق را برای انجام کارها مهم دانست و اضافه کرد: ایرادی که جبهه فرهنگی به آن رسیده است این است که در انجام بسیاری از کارها افق مشخص نیست.  

حجت‌الاسلام پوریوسفی با بیان اینکه اگر مساجد احیا شوند منجر به تمدن سازی خواهد شد ادامه داد: مطالبه دقیق مهم است، مطالبه گری رسانه ها باید به صورت نقطه زنی باشد.  

وی با انتقاد از اینکه گاهی برای گفتن نکته درست تخریب فرآیندهای کل انقلاب صورت می‌گیرد، گفت: حضرت آقا برای حل مسأله انتقاد می کنند، و بزرگترین انتقادها برای حل مسأله منع تخریب ندارد.  

 حجت‌الاسلام پوریوسفی با بیان اینکه مشکل جریان انقلاب این است که به آن افق نرسیده افزود: ما به دنبال تمدن نوین اسلامی در جهان هستیم.

 وی با اشاره به اینکه می بایست نگاه فرد گرایی از بین رفته و مسجد گرایی تقویت شود، اظهار کرد: در بهم ریختگی و پیچیدگی فرهنگ گرفتار شده ایم و راه حل این است که عده ای از دلسوزان مردمی، انقلاب و قیام کنند و مسأله فرهنگ را مسأله خود بدانند و متکی به دیگران نباشند.  

 حجت‌الاسلام پوریوسفی افزود: نخبگان که مسأله را می فهمند، درک می کنند و وارد حل تئوری مسائل می شوند، بچه های جهادی به صورت هدفمند و شبکه ای وارد میدان شوند.  

وی خاطر نشان کرد: دشمن همواره توانسته راهبردهای خود را با میدان متصل کند، ولی  تولیدات رسانه ای متصل به واژه های دقیق نیست در حالیکه موفقیت در اتصال است.  

حجت‌الاسلام پوریوسفی اذعان کرد: جبهه فرهنگی باید از هنر ‌رسانه استفاده کند و در قالب پادکست، صوت و فیلم های کوتاه، با جشنواره های فرهنگی ورود کند.  

وی تاکید کرد: رسانه می تواند برای ایجاد کنش‌گران هنر و رسانه، هویت اصلی، ملی و دینی را زنده نگه دارد.  

حجت‌الاسلام پوریوسفی با اشاره به اینکه تمدن غرب در حال نابودی کل هویت بشری است گفت: اسلام می خواهد بشریت را نجات دهد، و ما باید در جبهه فرهنگی به کارهای هویتی بیشتر بپردازیم.  

وی در ادامه با بیان اینکه هر کجا سه اصل بنای تاریخی، اشخاص تاریخی و هویتی و وقایع هویتی به هم متصل شد احیای هویت اتفاق خواهد افتاد افزود: مثال استادسرا که بنای تاریخی در رشت است و میرزا کوچک که جزء اشخاص تاریخی این سرزمین است باید حفظ شوند، زیرا بناها باید حفظ شوند، شخصیت ها از دل تاریخ دربیایند و هویت ها باید زنده شوند.  

حجت‌الاسلام پوریوسفی در ادامه با اشاره به برنامه های جبهه فرهنگی تصریح کرد: ۲۰ قسمت مستند ریشه های رشت ساخته شده که در آن ۲۰ اتفاق، ۲۰ شخصیت و ۲۰ بنا معرفی شده اند و قرار است ۱۰ مهر ماه سال جاری از این مستند رونمایی شود.  

وی در ادامه با بیان اینکه در تلاش هستیم مسأله فلسطین را زنده کنیم افزود: در استان گیلان درباره فلسطین تا زمان نابودی اسراییل باید حرف زده شود و این نیاز است که در استان و یا هر شهرستانی دائما برای فلسطین  کار فرهنگی انجام شود.  

حجت‌الاسلام پوریوسفی خاطر نشان کرد: مسأله فلسطین یک حرکت مردمی و  عمومی برای اسلام است مانند نیمه شعبان، اربعین و ... که باید در همه مسائل و مشکلات حرکت مردمی آن اتفاق بیفتد چرا که در اشتغال، اقتصاد، امنیت و ... نیاز به حرکت عمومی است و امروز تنها راه حل مسائل کل کشور همین حرکت عمومی پاسخ خواهد داد.  

وی در ادامه گفت: «رویداد حرکت» برنامه ای است که از سوی جبهه فرهنگی به صورت  حرکت ملی هر سه ماه به سه ماه در استان برگزار می شود.

احیای مساجد منجر به تمدن سازی خواهد شد

کد خبر 1781439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha