درخشش ستاره‌های هنری جدید در جشنواره ملی آوای کویر

فرخنده از درخشش ستاره‌های هنری جدید در جریان برگزاری این دوره از جشنواره ملی آوای کویر خبر داد و گفت: ۲۰۰ هنرمند در مرحله پایانی این جشنواره با هم به رقابت پرداختند.

به‌ گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی فرخنده امشب دوشنبه(۲۶ شهریور) در اختتامیه دومین جشنواره ملی موسیقی مقامی آوای کویر، اظهار کرد: ضلع اصلی و نقطه قوت این جشنواره مشارکت چشم‌گیر هنرمندان برجسته پنج استان خراسان شمالی، رضوی، سیستان‌وبلوچستان و کرمان است.

وی یادآور شد: اولین دوره جشنواره ملی موسیقی مقامی سال ۹۶ با حضور ۸۰ هنرمند در قالب ۱۴ گروه هنری برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: در این دوره شاهد حضور ۳۲۸ هنرمند در قالب ۴۱ گروه بودیم که در نهایت ۲۰۰ نفر در مرحله پایانی به رقابت پرداختند.

فرخنده از درخشش ستاره‌های هنری جدید در جریان برگزاری این دوره از جشنواره ملی آوای کویر خبر داد و گفت: قبل شروع جشنواره کارگاه‌های آموزشی دوتار، سرنا و دهل از سازهای اصیل خراسان جنوبی برگزار شد.

وی عنوان کرد: سال گذشته پس از ۱۱ سال پرچم استان خراسان جنوبی در حوزه نمایش جشنواره فجر برافراشته شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در ادامه گفت: جشنواره‌های ملی شعر آئینی ابن‌حسام خوسفی، جشنواد سواد رسانه و مهر سینمای ایران در استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی به کارگاه سازندگی در عرصه زیرساخت و عمران تبدیل شده است، اظهار داشت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به عنوان جبهه هنری تلاش کرده تا از این پیشرفت عقب نماند و ماحصل آن کسب رتبه دوم کشور در ارزیابی‌ها است.

کد خبر 1781442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha