ثبت ۲۷ وقف با نیت کمک به میقات الرضا طبس

قاسم زاده با بیان اینکه ۲۷ موقوفه با نیت کمک به میقات الرضا طبس ثبت شده است، گفت: در سال جاری یک منزل مسکونی به ارزش یک میلیارد تومان توسط خیر طبسی برای کمک به این آستان ثبت شد.

مهدی قاسم زاده-مدیر آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم علیه السلام طبس-در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم علیه السلام طبس یکی از پنج قطب مذهبی کشور محسوب می شود.

وی در ادامه بیان کرد: این آستان مقدس همه ساله میزبان شمار بسیاری از مسافران، گردشگران و زائران حرم امن رضوی است. 

قاسم زاده با بیان اینکه ۲۷ وقف مرتبط با آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم علیه السلام طبس ثبت شده است، افزود: در سال ۱۴۰۳ یک مورد وقف با این نیت کمک به آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم علیه السلام طبس به ارزش بیش از یک میلیارد تومان به ثبت رسیده است.

مدیر آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم علیه السلام طبس در ادامه گفت: در این راستا یک باب منزل مسکونی توسط یکی از خیرین شهرستان طبس وقف بر آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) شد تا عواید حاصل از این وقف در راستای امور فرهنگی، فعالیت های عمرانی، فرش و ضریح آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) هزینه شود.

وی با اشاره به اینکه آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) ۲۷ رقبه موقوفه دارد، افزود: قدمت قدیمی ترین آن به سال ۷۲۶ هجری قمری برمی گردد و نیات واقفین هم بر نگهداری باغات اطراف امامزاده، روشنایی، غذای خدام، فرش، پرده و ضریح حرم مطهر، اطعام فقرا و برگزاری ایام ولادت و شهادت ائمه اطهار(ع) است. 

قاسم زاده در پایان گفت: با توجه به اینکه فعالیت های آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) در همه زمینه های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، اقتصادی، رفاهی و... است در تمامی آمادگی جذب موقوفات جدید را دارد.

کد خبر 1781444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha