طنین وحدت بر بلندای کردستان

پیامبر مکرم اسلام(ص) مظهر وحدت شیعه و سنی است و می‌تواند عامل تقریب مذاهب و زمینه‌ساز همدلی و انسجام مسلمانان جهان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، کردستان از قدیم الایام مظهر وحدت و یکدلی بوده است، وجود پیروان مذاهب شیعه و سنی در این استان موجب شده تا این استان نماد همدلی و انسجام باشد.

ماه ربیع‌الاول ماه میلاد رسول اکرم(ص) از نظر مردمان این استان دارای جایگاه ویژه‌ای است، مردم این استان در این ماه نوای دف و صدای مولودی‌خوانی را از مساجد و منازل طنین انداز می‌کنند و نام رسول را از هر کوچه و خیابانی می توان شنید.

طنین دف فقط مختص شهر نیست ودر روستاهای استان نیز این مراسمهای معنوی برپا می‌شود تا ارادت مردمان کرد به پیامبر رحمت و مهربانی به گوش برسد.

طنین وحدت بر بلندای کردستان

ماموستا فایق رستمی، امام جمعه شهر سنندج در گفت‌وگوبا خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: هر جا که نام رسول خدا(ص) شنیده شود صدای سلام و صلوات بر ایشان نیز توسط مردم به گوش می‌رسد.

شکوفه سعادت در ماه مولود می‌شکفد

وی با بیان اینکه در ماه مولود شکوفه سعادت می‌شکفد، افزود: فرشتگان در این ماه مومنان مخلص را بشارت رحمت الهی و میلاد رسول مهربانی می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: رحمت پیامبر اکرم(ص) به گونه‌ای است که شامل تمام بشریت و موجودات کائنات خواهد شد و فقیر، مسکین، توانمند، مومن و کفار و غیره را در برمی‌گیرد.

امام جمعه شهر سنندج یادآور شد: بزرگترین پیام رسول خدا(ص) وحدت است و همین مولفه موثر باید در جامعه اسلامی تقویت شود.

ماموستا رستمی اذعان کرد: پیامبر اکرم(ص) تمام رسومات غلط دوران جاهلیت را برچید و عزت و کرامت را برای انسان به ارمغان آورد و اکنون بعد از چندین قرن راه و رسم ایشان هر روز پربارتر از همیشه است.

طنین وحدت بر بلندای کردستان

وی با بیان اینکه کردستان امروز در ارادت مردمانش به پیامبر اکرم(ص) سرآمد است، گفت: به یُمن وجود نازنین پیامبر(ص) و میلاد باشکوه و پررحمت ایشان مردم آیین‌های مذهبی و معنوی برگزار و نام آن حضرت(ص) را طنین انداز می‌کنند.

وی یادآور شد: امروز به برکت نام رسول اکرم(ص) شیعه و سنی در این سرزمین در کنار هم زندگی می‌کنند و زندگی مسالمت آمیزی دارند.

برادری و اخوت ثمره وحدت است

ماموستا لقمان نذیری، عضو شورای افتای کردستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، اظهار کرد: برادری و اخوت مهمترین ثمره وحدت است و امروز رمز پیروزی همه مسلمانان همین امر مهم است.

وی با بیان اینکه عزت و سربلندی همه مسلمانان با وحدت ایجاد می‌شود، گفت: امروز با وحدت می‌توان عامل پیروزی امت اسلامی شد و دشمنان را مایوس‌تر از همیشه کرد.

وی تصریح کرد: وحدت علاوه بر شکست دشمن پایه‌های نظان اسلامی را مستحکم می‌کند و آرامش را به واسطه یکدلی و برادری رقم می‌زند.

عضو شورای افتای کردستان خاطر نشان کرد: پیامبر اکرم(ص) برای اجرای عدل ظهور کرد و در برابر بت پرستی و دشمنی منافقان ایستاد و دین مبین اسلام را سرآمد تمام ادیان قرار داد.

طنین وحدت بر بلندای کردستان

ماموستا نذیری افزود: امروز اخلاق، رفتار و منش پیامبر اکرم(ص) باید الگوی همه مسلمانان قرار گیرد و ویژگی‌های ایشان را به نسل جوان و نوجوان آموخت.

وی عشق و علاقه مردم کردستان به ویژه اهل سنت به پیامبر(ص) را بی‌نظیر دانست و اذعان کرد: بسیاری از مردم کردستانی‌ نام «محمد» را بر فرزندان خود می‌گذارند و ارادت خود را در اشکال مختلف به نمایش می‌گذارند.

وی برگزاری جشن‌های مولودی خوانی، برگزاری همایش‌های وحدت‌آفرین، برگزاری جلسات و برنامه‌های مختلف در ماه ربیع الاول و هفته وحدت را جلوه‌های دیگری از ارادت مردم این استان دانست.

عضو شورای افتای کردستان اضافه کرد: امروز اگر مسلمانان بخواهند کلید ورود بهشت را به دست بگیرند باید رفتار و منش پیامبر(ص) را سرمشق خود بدانند و دستورات خداوند و پیامبرش را اطاعت کنند.

قرآن کریم بزرگترین معجزه پیامبر خداست که در آیات متعددی از این کلام الهی نام پیامبر آمده و اوصاف فراوانی برای ایشان ذکر شده است که بخشی از آنها شامل مبشر، نذیر و سراج منیر است.

این پیامبر الهی با دعوت بندگان به سمت دین مبین اسلام امروز امتش را زیر پرچم دین اسلام، قرآن کریم و رحمت و برکت الهی قرار داده است.

کد خبر 1781446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha