برگزیدگان دومین جشنواره منطقه‌ای آوای کویر معرفی شدند

دومین جشنواره منطقه‌ای موسیقی مقامی آوای کویر با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان و معرفی برگزیدگان پایان یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، نتایج حاصل از بررسی و داوری اجراهای صحنه‌ای دومین جشنواره منطقه‌ای موسیقی مقامی آوای کویر به شرح ذیل اعلام شد.

در بخش تجلیل از هنر پیشکسوتان استادان «محمد سلم‌آبادی» و «علی جمعه نی‌نواز» در حوزه دهل نوازی و «علی درافشان» در حوزه دوتارنوازی جنوب و شرق خراسان حائز رتبه برتر شدند.

برگزیدگان بدون رتبه دهل نوازی آقایان «امید نی‌نواز» در حوزه دهل شرق خراسان، «محمدامین بهرام‌زهی» در حوزه دهل سیستان و بلوچستان و «مصطفی سلم‌آبادی» در حوزه دهل جنوب خراسان «بیرجند» بودند و آقایان «علی سلم‌آبادی» و مهدی سلم‌آبادی» هنرمندان شایسته تقدیر این بخش شناخته شدند.

برگزیدگان بدون رتبه دوتارنوازی بالای ۱۸ سال در حوزه دوتار شمال خراسان آقایان «محمد رحمانی»، «صادق غلامرضازاده» و «محسن عباسیان» و دوتار جنوب و شرق خراسان آقایان «غلامرضا بخشنده»، «امین عابد» و «فاروق درافشان» بوده‌اند.

برگزیدگان بدون رتبه دوتار نوازی زیر ۱۸ سال در حوزه دوتار شمال خراسان «محمدامین حدادیان» و «مهدیار گل‌محمدیاری» و در حوزه دوتار جنوب و شرق خراسان «محمد حسن‌زاده» و «حسام عطایی» بودند و  «راستین غفاری» نوازنده دوتار شمال خراسان و «امیرمهدی عیسی‌پور» نقاره‌زن کرمانی شایسته تقدیر این بخش شناخته شدند.

برگزیدگان بدون رتبه بخش آواز «رضا نارویی» در حوزه موسیقی کرمان، «امید رحمانی»، «طاهر مرادی» و «میرگل حسن‌زاده» در حوزه موسیقی جنوب و شرق خراسان، «طاهر مرادی» و «رسول دوستی» در حوزه موسیقی جنوب خراسان «بیرجند» بودند و «محمد ریگی‌پناه» در حوزه موسیقی سیستان و بلوچستان و «غلام فاروق فقیری» در حوزه موسیقی جنوب و شرق خراسان، شایسته تقدیر در این بخش شناخته شدند.

در بخش گروهی بدون رتبه اسامی هنرمندان شامل گروه‌های «مستاک چهره» از حوزه موسیقی سیستان و بلوچستان، «حقیقت» از حوزه موسیقی کرمان، «نغمه‌های شاه جهان» و «دایان» از حوزه موسیقی شمال خراسان و «ژنده پیل» و «ندای جام» از حوزه موسیقی شرق خراسان بودند.

کد خبر 1781451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha