مساجد، کانون وحدت و توسعه فرهنگ ناب محمدی در جامعه اسلامی هستند

حجت الاسلام قدیریان در دیدار با ائمه جمعه پاوه، روانسر و نودشه، از مساجد به عنوان کانون وحدت بین همه مذاهب یاد کرد و گفت: مساجد، نقش آفرینی اصلی در توسعه فرهنگ ناب محمدی و تبلور آن در وحدت میان مسلمانان دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه و به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، در آستانه میلاد مسعود پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و آغاز هفته وحدت، حجت الاسلام والمسلمین « غلامعلی قدیریان» سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، دیروز(دوشنبه، ۲۶ شهریور) به منظور دیدار با ائمه جمعه شهرستان های «پاوه»، «روانسر» و «نودشه» و شرکت در جشن های هفته وحدت به منطقه اورامانات سفر کرد.
 
وی در بدو ورود به شهرستان پاوه، از یادمان بیمارستان این شهر مقاوم که یادآور حماسه پایمردی و مقاومت مردم این خطه در تقابل با ضد انقلاب در عملیات شکست حصر پاوه است بازید کرده و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
 
حجت الاسلام قدیریان، همچنین با شرکت در جشن بزرگ هفته وحدت، با ماموستا «ملاقادر قادری» امام جمعه اهل سنت شهرستان پاوه دیدار و گفتگو کرد.
 

 وی با تبریک هفته وحدت، رهبر معظم انقلاب را برجسته ترین منادی وحدت در جهان برشمرد و اظهار کرد: یکی از نمادهای وحدت در دنیا؛ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
 
سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، با اشاره به اینکه امروز به دنبال آثار وحدت برای دست یافتن به رشد و تعالی در جامعه هستیم، گفت: مبلغان دینی و فرهنگی کشور بایستی در راستای تقویت وحدت، برادری و انسجام گام بردارند. 
 

مساجد، کانون وحدت و توسعه فرهنگ ناب محمدی در جامعه اسلامی هستند

وی ابراز کرد: اگر وحدت اهل تسنن و تشیع در ایران و تفکر و تئوری رهبر معظم انقلاب در دنیا وجود داشت، امروز اسراییل سفاک نمی توانست کودکان و زنان را به خاک و خون کشیده و زیرساخت های یک کشور را به نابودی کامل کشانده و به دنبال کوچاندن این ملت مظلوم به بلادی غیر از فلسطین باشد.
 
حجت الاسلام قدیریان، با اشاره به حمایت حداکثری غرب از اسرائیل، گفت: حمایت ملت ها از فلسطین خوب است اما طران کشورهای اسلامی دارای تشدد آراء و تفکرات هستند و متأسفانه وحدت و موضع قاطعی برای دفاع و حمایت از این ملت ستمدیده ندارند.
 
وی در جریان سفر یکروزه به منطقه اورامانات، با حضور در مسجد ویس القرنی با ماموستا «محمد محمودی» امام جمعه شهرستان روانسر و جمعی از علما و فضلاز این شهر دیدار و گفت و گو کرد.
 
در این دیدار ضمن تأکید بر تشکیل شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد با مسئولیت امام جمعه شهرستان روانسر، بر شناسایی مساجد مستعد برای راه اندازی کانون و توسعه و بسط فعالیت های هدفمند منبطق بر سبک زندگی ایرانی اسلامی در کانون ها توافق شد.
 
سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، ابراز امیدواری کرد: با حمایت و همراهی امام جمعه محترم شهرستان روانسر، شاهد تقویت بیش از پیش کانون های این منطقه و جهش قابل قبولی در تأسیس کانون های فرهنگی هنری در مساجد این شهرستان باشیم.
 

مساجد، کانون وحدت و توسعه فرهنگ ناب محمدی در جامعه اسلامی هستند

حجت الاسلام قدیریان، در سفر به پاوه با خاطره مومنی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان نیز پیرامون تقویت و اعتلای بیش از پیش کانون های فرهنگی هنری مساجد در این شهر دیدار و گفت و گو کرد.
 
در این نشست بر راه اندازی شورای هماهنگی کانون های مساجد در شهرستان پاوه، تعامل، حمایت و همکاری بیش از پیش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از کانون ها و راه اندازی و تاسیس کانون های جدید در مساجد مستعد و دارای فضای لازم‌ برای اجرای برنامه های اثرگذار فرهنگی و هنری تاکید شد.

کد خبر 1781452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha