طرح مسجد «الحبیبیه» نیجریه برای کاشت درخت در میلاد پیامبر(ص)

مسجد و مرکز اسلامی «الحبیبیه» در «آبوجا» نیجریه به مناسبت جشن میلاد حضرت محمد(ص) اقدام به کاشت ۴۰ اصله درخت کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «von»، مسجد و مرکز اسلامی «الحبیبیه» در «آبوجا» نیجریه به مناسبت جشن میلاد حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) اقدام به کاشت چندین اصله درخت «ساپادیل» کرد.

ساپادیل یا واناوانا، نام درخت و میوه‌ای است که در مکزیک، آمریکای مرکزی، منطقه دریای کارائیب و بخش شمالی آمریکای لاتین پرورش می‌یابد.

مرکز اسلامی الحبیبیه بیش از چهل اصله درخت ساپادیل کاشت و متعهد شد که انواع بیشتری از گیاهان را در داخل و خارج محوطه مسجد بکارد.

«فؤاد عدیمی»، امام جماعت مسجد الحبیبیه هدف از کاشت این درختان را عمل به توصیه پیامبر اکرم (ص) برای درختکاری به عنوان یک اقدام خیریه در جشن میلاد آن حضرت عنوان کرد.

وی افزود: درختکاری از تعالیم حضرت محمد(ص) است و ثواب آن نزد خداوند متعال جاودانه است.

رسول خدا (ص) در مورد درختکاری و اهمیت آن فرمودند: کسی که درختی بکارد خداوند نیز برای او در بهشت درختی می‌کارد.

پیامبر در جای دیگر در جای دیگر می‌فرمایند: کسی که درختی بکارد یا چاهی حفر کند یا زمین مرده‌ای را زنده کند از جانب خدا و رسول (ص) پاداش نصیب او می‌شود.

عدیمی در این باره گفت: مرکز اسلامی الحبیبیه برای اطاعت از خدا و رسولش برای حفاظت از محیط زیست که به نفع بشر است، درخت می‌کارد.

وی افزود: ما اقدام به کاشت درختی کردیم که میوه‌هایش جنبه دارویی دارد و افراد می‌توانند در صورت نیاز از آن استفاده کنند.

امام جماعت مسجد الحبیبیه از تلاش هیئت مسجد برای پیروی از تعالیم حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) قدردانی کرد و وعده کاشت درختان بیشتر را برای بهبود شرایط محیطی داد.

وی تصریح کرد که مردم می توانند از میوه‌های این درختان بهره‌مند شوند، ضمن اینکه آنها منابع خوبی برای تولید انرژی سبز هستند.

«فؤاد عدیمی» همچنین گفت که توقف نابودی درختان جمله شروط مندرج در کنوانسیون ژنو پس از جنگ جهانی دوم است و پیامبر ما هم به ما آموخت که فرهنگ کاشت درختان را در خود بپرورانیم و ما را از قطع بی دلیل درختان بر حذر داشت.

مسجد الحبیبیه به طور کلی در همه ماه‌های سال فعالیت‌های خود را در زمینه ترویج ارزش‌های اسلامی انجام می‌دهد.

این مرکز در ماه رمضانی که گذشت طرح رمضانی اطعام نیازمندان را اجرایی کرد.

پیش از آن نیز مرکز اسلامی «الحبیبیه» با برگزاری برنامه‌ای درباره حجاب درخواست زنان مسلمان نیجریه برای احترام به پوشش اسلامی‌شان را مطرح کرد.

 این مرکز اعلام کرد که باید به حقوق زنان مسلمان که حجاب را به عنوان پوشش خود انتخاب کرده‌اند، احترام گذاشته شود و از آن‌ها حمایت شود.

کد خبر 1781469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha