آیت الله محمدی لائینی:

لزوم وحدت امت اسلام حول محور آزادی قدس شریف

تعامل و همگرایی فرهنگ عمومی مدیران برای توسعه مازندران باشد
لزوم وحدت امت اسلام حول محور آزادی قدس شریف

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه وحدت در نظام مقدس جمهوری اسلامی یک راهبرد و اصل است، گفت: اکنون افکار عمومی جهان معطوف رهبرد ایران عزیز در حمایت از فلسطین و غزه شده و امت آزادی خواه دنیا درحال پیوستن به ائتلاف فرهنگی سیاسی ملت ایران برای حمایت از آزادی قدس شریف هستند.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی- نماینده ولی فقیه درمازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران ضمن تبریک بمناسبت فرارسیدن هفته وحدت با اشاره به آیه ۱۰۳ سوره آل عمران «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا ۚ وَاذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ کُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَکُنْتُمْ عَلَیٰ شَفَا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَکُمْ مِنْهَا ۗ کَذَٰلِکَ یُبَیِّنُ اللَّهُ لَکُمْ آیَاتِهِ لَعَلَّکُمْ تَهْتَدُونَ» اظهارکرد: وحدت سرمایه اجتماعی و دستاورد اسلام است.

وی ضمن تحسین نگاه بلند امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برای نامگذاری هفته وحدت، افزود: امامین انقلاب اسلامی منادی وحدت هستند و حفظ وحدت و دوری از تفرقه از مهترین دغدغه مندی های رهبرمعظم انقلاب اسلامی است.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به مدیریت رحمانی و شیطانی، تصریح کرد: مدیریت رحمانی از روزنه هایی که می تواند تفرقه انگیز باشد فرصت می سازد بطور مثال خانه کعبه را تعمیر کردند و قرار شد حجرالاسود را نصب کنند و به دنبال انتخاب گزینه ای برای نصب این سنگ بوده اند که پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی(ص) با پهن کردند عبای خویش و قرار دادن سنگ حجرالاسود در عبا و بلند کردن جمعی عبا برای انتقال سنگ از بروز تفرقه و اختلاف بین بزرگان قبایل مختلف عرب جلوگیری بعمل آوردند.

وی با بیان اینکه مدیریت های رحمانی وحدت آفرین است، گفت: مدیریت شیطانی همانند مدیریت انگلیسی است که شیعه و سنی و دیگر اقوام را به جان هم می اندازد.

آیت الله محمدی لائینی ضمن تحسین برگزاری همایش تمدنی «از طبرستان تا یمن، همقدم تا مسجد الاقصی» از سری برنامه های دومین کنگره ملی ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهیددیارعلویان که در سالن همایش‌های اریکه آریایی آمل برگزار شد، بیان کرد: وحدت آفرینی از جمله خصیصه های رزمندگان اسلام در جبهه های دفاع مقدس برای پیروزی امت اسلام در برابر جبهه کفر بوده که گرامیداشت یاد و نام شهدا درواقع حرکت در مسیر این مردان خدایی است.

وی با بیان اینکه وحدت در نظام مقدس جمهوری اسلامی یک راهبرد و اصل است، افزود: حمایت ایران اسلامی از فلسطین نیز در راستای همین راهبرد درحال انجام است.

آیت الله محمدی لائینی بااشاره به سیره وحدت آفرین رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص)، گفت: جمهوری اسلامی با تاسی از سیره نبوی با اعتقاد راسخ در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و غزه پیشتاز هستند و اکنون افکار عمومی جهان معطوف رهبرد ایران عزیز در حمایت از فلسطین و غزه شده و امت آزادی خواه دنیا درحال پیوستن به ائتلاف فرهنگی سیاسی ملت ایران برای حمایت از آزادی قدس شریف هستند.

وی با بیان اینکه راهبرد ایران اسلامی در حمایت از فلسطین و غزه درحال تبدیل شدن به بیداری اسلامی به بیداری جهانی است، خاطرنشان شد: حضور ورزشکاران کشورهای مختلف با پرچم فلسطین در میادین ورزشی، نصب پرچم فلسطین در دانشگاه های بین المللی و ...نشان از تحقق این مهم دارد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به اهمیت وحدت و هم گرایی در دولت اشاره کرد و افزود: تفرقه و جدایی کشور را با مشکلات بیشتر مواجه می کند مردم و مسئولین باید با هم گرایی و وفاق برای رفع مشکلات این مرز وبوم تلاش کنند.

وی به شعار مازندران یکپارچه اشاره کرد و گفت: سر دادن شعار جدایی غرب مازندران از مرکز زیبنده نیست بلکه مرکز باید به دنبال ایجاد عدالت در سراسر استان باشد.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه احزاب و گروه ها نیز باید با وفاق وهمدلی و بدور از سلایق سیاسی برای رفع مشکلات استان تلاش کنند، اظهار کرد: تعامل و هم گرایی باید فرهنگ عمومی استان باشد.

وی با بیان اینکه وفاق نباید در درون یک حزب تعریف شود بلکه پذیرش مخالف در حزب و گروه خودمان با هدف استفاده از تجربیا تو دانش آن فرد برای رفع مشکلات ضرورت دارد، گفت: دوری از جذب عوامل فتنه در پست های مدیریتی یک ضرورت است.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه جذب اعتبار ملی در استان نیازمند هم گرایی مدیران استانی است، افزود: مازندران قطب ورزش وکشاورزی است می بایست وزرای کشاورزی و ورزش از مازندران انتخاب می شد البته قدردان دولت برای انتخاب دو وزیر از این خطه از شمال کشور هستیم.

وی با اشاره به نقش مازندران در تامین امنیت غذایی کشور، سهم مدال آوری ورزشکاران در عرضه های ملی و بین المللی و  پذیرایی از مسافران و گردشگران بیشماری در طول سال به ویژه پیک مسافرت، خواستار نگاه ویژه دولت و وزرا برای حمایت از مازندران شد.

کد خبر 1781509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha