محافل ادبی جوانان منتظر در مسجد جامع آق‌کند

کانون فرهنگی هنری جوانان منتظر ظهور مسجد جامع روستای آقکند زنجان از سال ۱۳۹۵ تاسیس و از زمان راه اندازی تاکنون با برگزاری محافل ادبی، دوره های نویسندگی و داستان نویسی به کشف استعدادهای نهفته کودکان روستایی در حوزه ادبیات پرداخته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، کانون فرهنگی هنری جوانان منتظر ظهور مسجد جامع روستای آقکند زنجان از سال ۱۳۹۵ تاسیس و از زمان راه اندازی تاکنون با برگزاری محافل ادبی، دوره های نویسندگی و داستان نویسی به کشف استعدادهای نهفته کودکان روستایی در حوزه ادبیات پرداخته است.

این کانون به جهت علاقه بچه های مسجد به حوزه ادبیات و داستان نویسی، انجمن «قلم جوان» را در محل کانون تشکیل داده و با بهره گیری از اساتید صاحبنظر در حوزه نویسندگی و ادبیات توانسته زمینه رشد و شکوفایی اعضای کانون در حوزه نویسندگی را فراهم سازد.

محافل ادبی جوانان منتظر ظهور روستای آق‌کند زنجان

توجه و علاقه اعضای کانون فرهنگی هنری جوانان منتظر ظهور در روستای آقکند زنجان و فرصتی که با برگزاری دوره آموزشی برای اعضا تشکیل شده زمینه ای را فراهم کرده تا اعضای کانون به نویسندگان خلاق تبدیل و هریک در حوزه ادبیات صاحب قلم شوند.

اعضای این کانون از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با نویسندگان و اساتید صاحبنظر در حوزه داستان نویسی در ارتباط بوده و از تجربیات آنان در حوزه نویسندگی بهره مند می شوند.

محافل ادبی جوانان منتظر ظهور روستای آق‌کند زنجان

حجت الاسلام میثم صحبت لو، مدیر کانون فرهنگی هنری جوانان منتظر ظهور در زنجان به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: این کانون محور ادبیات و داستان نویسی طرح «نشاط و تعالی مسجد و محله» از سری برنامه های قرارگاه شهید آوینی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه از زمان تاسیس کانون؛ انجمنی با حضور اعضای کانون فرهنگی هنری جوانان منتظرظهور در مسجد راه اندازی شد، گفت: در این انجمن که به مانند اتاق فکر کانون از آن استفاده می شود، نخبگان و متخصصان حوزه ادبیات و داستان نویسی شناسایی می شوند.

محافل ادبی جوانان منتظر ظهور روستای آق‌کند زنجان

حجت الاسلام صحبت لو با یادآوری اینکه استفاده از ظرفیت نویسندگان و صاحبنظران حوزه قلم در دستور کار کانون قرار دارد، ادامه داد: در راستای افزایش توانمندی اعضای کانون در حوزه نویسندگی و داستان نویسی از ظرفیت اساتید صاحب نام تهران نیز بهره مند شدیم.

وی به حضور شعرا و نویسندگان به نام در کانون و تعامل بچه های مسجدی با آنان اشاره کرد و گفت: با مشارکت بچه های کانون جوانان منتطر ظهور، جشنواره داستان نویسی ویژه علاقمندان به حوزه نویسندگی در زنجان برگزار شد.

محافل ادبی جوانان منتظر ظهور روستای آق‌کند زنجان

مدیر کانون فرهنگی هنری جوانان منتظر ظهور با یادآوری اینکه بچه های این مسجد در حوزه ادبیات و داستان نویسی موفقیت های چشمگیری را کسب کردند، گفت: با توجه به اینکه ظرفیت های خوبی در بین بچه های مقاطع ابتدایی تا دانشگاهی در زمینه داستان نویسی وجود دارد تلاش شد تا دوره هایی برای رشد و ترقی اعضای کانون برگزار شود.

حجت الاسلام صحبت لو به تشکیل محافل ادبی در کانون فرهنگی هنری جوانان منتظر ظهور اشاره کرد و گفت: اعضای این کانون در زمینه تهیه نشریه و داستان نویسی متبحر هستند.

محافل ادبی جوانان منتظر ظهور روستای آق‌کند زنجان

به گفته وی، از آنجائیکه این کانون در زمینه شناسایی جوانان مستعد در حوزه نویسندگی با تجربه است تلاش شد تا در محور داستان نویسی طرح نشاط و تعالی مسجد و محله جوانان علاقمند به حوزه داستان نویسی را شناسایی کنیم و تلاش خواهیم کرد تا در فاز نخست با برگزاری دوره های آموزشی داستان نویسی در بین کانون های مساجد علاقمندان به این حوزه را شناسایی کنیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری جوانان منتظر ظهور با یادآوری اینکه شرکت کنندگان در این دوره های آموزشی عضو انجمن «قلم جوان» خواهند شد، تصریح کرد: دوره آموزشی برای متقاضیان نویسندگی ۳ روزه و در موضوعات آموزش مقدمات نوشتن، پیشینیه نویسندگی، نویسندگی خلاق، رویدادنویسی، یادداشت نویسی، سوژه یابی، پردازش و داستان کوتاه خواهد بود و علاقمندان می توانند به صورت حضوری مشارکت کنند.

کد خبر 1781549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha