اردن، پیکر شهید «ماهر الجازی» را از رژیم صهیونیستی تحویل گرفت

اردن، پیکر شهید «ماهر الجازی» را که در عملیات کرامه، سه اسرائیلی را به هلاکت رساند، برای تدفین از رژیم صهیونیستی تحویل گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی ۲۱، وزارت امور خارجه اردن اعلام کرد: جسد «ماهر الجازی»  شهروند اردنی را تحویل گرفته‌اند و پس از تحویل به خانواده‌اش در اردن به خاک سپرده می‌شود.

سفیر سفیان القضاه، سخنگوی وزارت امور خارجه اردن امروز سه شنبه (۲۷ شهریور ماه) گفت: این وزارتخانه با هماهنگی مقامات ذیربط در اردن به تلاش‌های خود برای آزادی شهروندان اردنی مصلح العودات و حسین النعیمات ادامه می‌دهد.

این شهروندان در نتیجه حادثه تیراندازی در هشتم ژوئن امسال در گذرگاه کرامه از سمت فلسطین رخ داد، بازداشت شدند.

۹روز است که هیئت‌های مردمی و حزبی و گروه‌های فلسطینی به منزل شهید اردنی «ماهر الجازی» در استان معان در جنوب این کشور برای عرض تسلیت می‌روند.

نمایندگان گروه های فلسطینی از جمله جنبش فتح و احزاب اردنی برای تسلیت شهادت الجزی حضور یافتند.

روز جمعه، ۱۳ سپتامبر، هزاران اردنی در تظاهرات گسترده در امان، پایتخت، و شهر اربد (برای شهید ماهر الجازی، عامل عملیات گذرگاه «الکرامه» شعار سر دادند.

تظاهرکنندگان از مقامات اردنی خواستند پیکر شهید را تحویل دهند تا تشییع مناسبی در کشورش انجام شود.

فعالان پس از کشتن سه محافظ اسرائیلی، تصاویری از ماهر الجازی که متعلق به قبیله الحویطات است را بارگذاری کردند و او را نماد اردنی دانستند.

همچنین در روز جمعه، هزاران نفر در مراکش در تظاهراتی در ستایش عملیات الجازی، شعارهایی در حمایت از فلسطین و مقاومت سر دادند و عملیات عبور از کرامه را ستودند.

وزارت کشور اردن در ۸ سپتامبر اعلام کرد که یک راننده اردنی در گذرگاه کرامه بین اردن و فلسطین اشغالی که تحت کنترل رژیم صهیونیستی است تیراندازی کرد و این عملیات، منجر به کشته شدن ۳ اسرائیلی و عامل این عملیات شد که امان برای دریافت جسد او هماهنگ می شد.

کد خبر 1781555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha