حوزه علمیه خواهران از زمان حضرت زهرا(س) پایه‌گذاری شده است

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به موضوع هویت حوزوی گفت: حوزه خواهران درخت تنومندی است که ریشه در تاریخ اسلام دارد و از زمان حضرت خدیجه(س) و فاطمه زهرا(س) پایه گذاری شده است و حاصل آن تربیت بانوان عالمه و تاثیرگذار در تاریخ است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، آیت الله علیرضا اعرافی امروز (سه شنبه، ۲۷ شهریورماه) در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) که در سالن همایش‌های آیت‌الله شرعی(ره) مرکز مدیریت برگزار شد با تبریک ایام میلاد پیامبراعظم(ص) و گرامیداشت هفته وحدت و هفته دفاع مقدس، با بیان اینکه هویت حوزوی یک هویت اصیل و تاریخی است گفت: ما به این هویت افتخار می کنیم و باید از این هویت اصیل صیانت کنیم.

 آیت الله اعرافی با بیان اینکه تمام رحمت الهی در سیمای پیامبر اسلام(ص) نمایان است افزود: اما آن جا هم که لازم بود، برخورد شجاعانه داشتند و به این ترتیب راه را به جوینندگان حق و حقیقت نشان دادند.

مدیر حوزه های علمیه کشور در بخش دیگری از سخنان خود  خطاب به اساتید و طلاب حوزه ها گفت: آن گاه که وارد حوزه شدیم دست بیعت به رسول خدا(ص) سپردیم و عهد کرده ایم که معارف و راه حضرت را ببینیم و نشر دهیم و این میثاق ما با نبی مکرم اسلام(ص) است.

وی با اشاره با اشاره به تاریخ حوزه های علمیه خواهران، افزود: حوزه خواهران درخت تنومندی است که ریشه در تاریخ اسلام دارد و از زمان حضرت خدیجه(س) و فاطمه زهرا(س) پایه گذاری شده است و حاصل آن تربیت بانوان عالمه و تاثیرگذار در تاریخ است.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران ادامه داد:  پایه ریزی نوین حوزه خواهران به شکل نهادی، ساختاری، شبکه ای، منظومه ای حاصل قم متأخر است و از برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی با رهبری امامین انقلاب است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه این نهاد تناور و اثرگذار و برآمده از فکر اصیل اسلامی و اندیشه امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی است تصریح کرد: بحمدالله شاهد تحولات و دستاوردهای بزرگی در حوزه های خواهران و جامعه الزهرا(س) در عرصه های علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ... هستیم.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به رسالت های بانوان طلبه، گفت: یکی از مهمترین رسالت‌های بانوان طلبه و اساتید تقویت بن مایه‌های تاریخی، علمی، معنوی، فرهنگی، اجتماعی و ... در حوزه‌های علمیه خواهران است.

کد خبر 1781557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha