کاهش آسیب‌های اجتماعی در ایلام به همت سمن‌ها

استاندار ایلام گفت: سمن‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی ایلام نقش تاثیرگذاری دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ایلام، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام در نشست شورای اجتماعی و کارگروه اجتماعی، فرهنگی و سلامت زنان و خانواده در خصوص جایگاه زنان در جامعه اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی ایران، زن همان حقوقی را دارد که مرد از آن حقوق بهره مند است؛ از جمله حقوق مشترک زنان و مردان می توان به تحصیل، حق کار، حق مالکیت، حق رأی دادن، حق رأی گرفتن و... اشاره کرد.

وی افزود: امروزه جایگاه زنان در استان ایلام نیز ارتقا یافته است؛ به گونه ای که بانوان استان امروز در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نقش‌آفرین هستند.

وی در بحث طلاق هم ادامه داد: ایلام، استان ۲۸ کشور از نظر میزان طلاق در سال ۱۴۰۲ و در ۱۴۰۳ میزان طلاق در استان ۲۲ درصد کاهش یافت.

استاندار ایلام با بیان اینکه سمن‌ها در کاهش آسیب های اجتماعی استان نقش موثر دارند گفت: سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌ها فارغ ار نگاه سیاسی به منظور خدمت به مردم تشکیل می‌شود که ضرورت دارد متناسب با نیاز مناطق، سمن‌ها ایجاد شوند.

استاندار ایلام در خصوص تاثیر گذاری زنان در جامعه تصریح کرد: در این راستا کنگره زنان تاثیرگذار استان اخیراً در استانداری برگزار شد و از بین ۶۰۰ نفر از بانوانی که مستندات عملکرد خود را ارایه داده بودند ۲۴ بانوی برتر برگزیده شدند و از این تعداد ۸ نفر در مقیاس ملی رتبه نخست را کسب کردند.

کد خبر 1781579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha