زمینه‌سازی ظهور در مجموعه کنش‌های کارگزاران نظام مورد توجه قرار گیرد

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد در نظام جمهوری اسلامی زمینه‌سازی برای ظهور را از اهداف دانست و گفت:این هدف نهایی باید در مجموعه کنش‌های کارگزاران نظام مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «ستار هدایت‌خواه» در نشست شورای سیاست گذاری و پشتیبانی فعالیت‌های مهدوی با اشاره به اهداف و ماموریت‌های بنیاد مهدویت، اظهار کرد: مقام معظم رهبری تاکید دارند در نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور و اهداف و ماموریت اصلی انقلاب نیز زمینه‌سازی برای ظهور است و قطعاً این هدف نهایی باید در مجموعه کنش‌های کارگزاران نظام مورد توجه قرار گیرد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد با پرسش سوالی از معاون نظارت و هماهنگی امور استان‌های بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) کشور، گفت: ارزیابی شما در زمینه کارگزارانی که به ویژه در دولت‌های مختلف به خصوص که هم اکنون به کار گرفته می‌شوند، چند درصد از آنها باور به این مسئله دارند و بدون از اینکه بخواهند پیگیری کنند و آیا بنیاد مهدویت در این زمینه مطالبه‌گری از مسئولین نظام دارد که در به کارگیری کارگزاران در بخش‌های مختلف یکی از ملاک‌ها نگاه به مهدویت و زمینه سازی برای ظهور باشد؟

وی ادامه داد: هم اکنون می‌بینیم کسانی را به کار می‌گیرند که اساساً این تفکر را قبول ندارند یا اینکه اصلاً ماموریت انقلاب اسلامی را به عنوان یک ماموریت جهانی قبول ندارند، آیا بنیاد مهدویت ظرفیتی دارد و می‌تواند مطالبه‌گری در این مسئله داشته باشد؟

هدایت خواه با اشاره به اینکه در زمینه اهداف چهارگانه اعلام شده برای بنیاد مهدویت حداقل سه هدف آن باید در نظام تعلیم و تربیت مورد توجه قرار گیرد با پرسش سوال بعدی خود، ادامه داد: هم اکنون در کدام یک از کتاب‌های درسی ما به طور جدی در زمینه مهدویت، پاسخ به شبهات مهدویت و همین طور بحث ولایت فقیه یا مبانی ولایت فقیه انجام می‌گیرد؟ آیا در زمینه جذب و پرورش معلمان ما این مسئله مورد توجه قرار می‌گیرد یا نه؟.

این فعال فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بنیاد مهدویت ظرفیت‌های مردمی را پای کار می‌آورد که اصل نیز همین است، ادامه داد: اگر بنیاد مهدویت در زمینه جذب و پرورش معلمان مسئله مهدویت و پاسخ به شبهات مهدویت را در نظام رسمی تعلیم و تربیت پیگیری نکند، به جایی نخواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه پیگیری این‌ها نیاز به سازوکاری دارد که در سطح ملی و تدوین کتب درسی باید صورت گیرد، گفت: علما قبلاً در زمینه تدوین کتب درسی بیشتر دخالت می‌کردند، چون یاد دارم کتاب‌های دینی قبل از انقلاب را شهیدان بهشتی و باهنر تدوین کردند ولی هم اکنون کتاب‌ها را دست کسانی می‌دهند که خیلی مبانی را قبول ندارند.

کد خبر 1781588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha