دومین کنگره ملی آیت الله ملک حسینی کلید خورد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت:با توجه به شخصیت علمی، فقهی و در واقع مبارزاتی و همه ابعاد شخصیتی حضرت آیت الله ملک حسینی (ره) در خور شأن است که کنگره‌ای بزرگداشت آن عالم ربانی در سطح استان برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «امین درخشان» شامگاه سه شنبه در نشست اعضای ستاد دومین کنگره ملی مرحوم حضرت آیت الله العظمی سید کرامت الله ملک حسینی (ره) ضمن تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص)، هفته وحدت و همچنین هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: از مدت‌ها قبل بنا به تاکید نماینده ولی فقیه در استان و همچنین تصویب شورای فرهنگی عمومی، مقرر شد دومین کنگره بزرگداشت حضرت آیت الله ملک حسینی (ره) در استان برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بزرگداشت مفاخر، علما و مفاخر بزرگ فرهنگی، هنری که در گذشته سرمایه‌های این استان بودند یکی از مهم ترین وظایف و تکلیف ما به ویژه در دستگاه‌های علمی، فرهنگی و اجرایی است.

وی ادامه داد: یک مسئله مهمی که در شورای فرهنگ عمومی مورد تاکید قرار دارد این است که بزرگداشت مفاخر حتماً به صورت سالیانه برگزار شود و با توجه به شخصیت علمی، فقهی و در واقع مبارزاتی و همه ابعاد شخصیتی حضرت آیت الله ملک حسینی (ره) در خور شأن است که کنگره‌ای بزرگداشت آن عالم ربانی در سطح استان برگزار شود.

درخشان افزود: بعد از اینکه نخستین کنگره ملی حضرت آیت الله العظمی سید کرامت الله ملک حسینی (ره) سال ۱۳۹۶ در سطح استان توسط دستگاه‌های اجرایی که اغلب در نشست حضور دارند و به دبیری دانشگاه یاسوج برگزار شد، برنامه‌ای خوب و درخور شان بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به شناختی که از ظرفیت‌ها، نقاط ضعف و قوت کنگره نخست حاصل شد و با مطالعه نخستین کنگره، تلاش شد تا برای دومین کنگره ملی برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم، ضمن اینکه تقریباً در دو سال گذشته استان درگیر کنگره بزرگ ملی سرداران و شهدای استان بود که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه فضای استان تحت تاثیر کنگره شهدا بود و نمی‌خواستیم که این برنامه با کنگره شهدا همزمان باشد، برنامه‌ریزی لازم صورت گرفت که برنامه کنگره حضرت آیت الله ملک حسینی (ره) را برگزار کنیم.

درخشان اظهار کرد: با توجه به تجربیاتی که از کنگره نخست وجود دارد، همه مستندات، گزارش‌ها و فعالیت‌هایی که در حوزه مسائل فرهنگی، علمی، پژوهشی، مقاله و سایر موضوعات صورت گرفت، بخش قابل توجهی از برنامه ها در کنگره نخست را دانشگاه یاسوج به خوبی برگزار کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در آن کنگره دستگاه‌های فرهنگی همه پای کار بودند و صدا و سیما زحمات بسیاری را متحمل شد، استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی استان نیز تلاش‌هایی انجام دادند.

وی گفت: هم اکنون نیز پیش بینی شد که کنگره یک شورای سیاست گذاری داشته باشد که در نشست آینده ابلاغ اعضا اعلام می‌شود و سپس کمیته‌های برگزاری کنگره نیز مشخص می‌شوند.

درخشان یادآور شد: کمیته‌هایی که پیش بینی شده یکی از آنها کمیته برگزاری مراسم است که فعالیت‌ آن بیشتر به روزهای پایانی کنگره نزدیک می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمیته رسانه و فضای مجازی با مدیریت سازمان صدا و سیما، کمیته پشتیبانی با مدیریت معاونت توسعه استانداری، کمیته مالی و برنامه‌ریزی با مسئولیت سازمان مدیریت برنامه‌ریزی، کمیته تشریفات، کمیته تولیدات فاخر فرهنگی و هنری با مسئولیت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته انتظامات با مسئولیت فرمانداری شهرستان بویراحمد، کمیته علمی و پژوهشی در زمینه فراخوان مقاله و پژوهش به عنوان یکی از محورهای اصلی این کنگره با مسئولیت دانشگاه یاسوج است.

وی یادآور شد: دستگاه‌هایی که می‌توانند در حوزه علمی، فرهنگی و هنری تاثیرگذار باشند و دستگاه‌های اجرایی در شورای سیاست گذاری با مشورت نماینده ولی فقیه، استاندار و سایر مسئولان ابلاغ آنها در نشست آینده تحویل داده می‌شود.

درخشان ادامه داد: با برنامه‌ریزی منسجم، اعضای کمیته‌ها مشخص خواهند شد و با بررسی نقاط ضعف و قوت کنگره نخست، در صدد هستیم که کنگره دوم در سطح گسترده‌تر و آبرومندانه‌تر با حضور مقامات کشوری برگزار شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: مهم ترین مطلب این است که یک پایگاه خبری یا اطلاع رسانی در ابتدای کار پیش بینی شود تا همه تولیدات فرهنگی، هنری، ادبی، مقاله و سایر موضوعات و فعالیت‌های خبری و کلیه برنامه‌هایی که در دل این کنگره تولید می‌شود در این پایگاه خبری بارگذاری و برای همیشه ماندگار شوند.

وی بیان کرد: در کنگره نخست بخش قابل توجهی از کار با توجه به ظرفیت خوبی که دانشگاه یاسوج از حیث نیروی انسانی، زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های متعددی که در اختیار داشتند، کار دبیرخانه‌ای و دبیری کنگره را بر عهده گرفتند و هر کدام از معاونت‌ها نیز مسئولیت یک بخش از کنگره را بر عهده داشتند.

درخشان اظهار کرد: در این نشست باید مشخص شود که مسئولیت دبیرخانه کنگره را یکی از دستگاه‌ها بر عهده بگیرد و رئیس دانشگاه یاسوج نیز درخواست داشتند که مجدد این کار به دانشگاه واگذار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بنیاد نخبگان نیز به عنوان یک مجموعه علمی و دانشگاهی و سایر دستگاه‌ها و نهادها نیز به کمک دانشگاه یاسوج می‌آیند تا بتوانیم در این کنگره شاهد برنامه بسیار خوب و خروجی بسیار مناسبی باشیم.

وی گفت: اگر کار را به درستی پیش ببریم، حتماً مقام معظم رهبری این موضوع را خواهند پذیرفت که اعضای کنگره با ایشان قبل از برگزاری کنگره دیدار داشته باشند.

کد خبر 1781613

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha