احترام به بزرگان، پیش نهادن یک الگو برای آینده است

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری ضمن تاکید بر اینکه هر جامعه‌ای که برای بزرگ خود احترام قائل شود، برای خود احترام قائل شده، گفت: احترام به بزرگان، پیش نهادن یک الگو برای آینده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید شرف الدین ملک حسینی» شامگاه سه‌شنبه در نشست اعضای ستاد دومین کنگره ملی مرحوم حضرت آیت الله العظمی سید کرامت الله ملک حسینی (ره)، ضمن تشکر از حضرت آیت الله حسینی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به جهت میزبانی از این نشست و همچنین دبیری کنگره، گفت: حضورم برای طرح پیشنهادهایم در ارزیابی پیشنهادها و برای تشکر از تلاش‌های گذشته بود و تلاش‌هایی که چندی پیش برای این کنگره شکل گرفت.

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه این کار را تحت اشراف ایشان به فال نیک می‌گیریم و کنگره‌ای پربار شکل خواهد گرفت، گفت: آنچه که پیشنهاد فرمودید، بسیار زیبا بود، انشالله که این تحلیل‌های زیبا، تبیین‌های دقیق و خواسته‌های معقول در جلسه مشترک کمیته‌ها باید به ارزیابی گذاشته شده و انتخاب شوند.

وی ضمن تاکید بر اینکه در میان پیشنهادهای هریک از اعضای نشست پیشنهادهای برجسته ای ارائه که می‌توان بر آنها متمرکز شد، یاداور شد: لکن نمی‌شود به انبوه این پیشنهادها عمل کرد، وی باید از بین آنها گزینش کرد.

آیت الله ملک حسینی خطاب به اعضای این کنگره با بیان اینکه دست شما از لحاظ برگزاری یک کنگره فاخر به لحاظ شکل کنگره‌ها و عظمت بخشیدن به آنها خالی نیست، ادامه داد: چون استان کهگیلویه و بویراحمد تجربه ارزشمندی در برگزاری کنگره نخست و دوم شهدای استان دارد .

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری افزود: یاد دارم بسیاری از مسئولانی که در کنگره نخست شرکت داشتند اعتراف کردند که در هیچ جای کشور همچنین کنگره ای نداشتند و بدون شک در کنگره دوم هم زبان‌ها به ستایش باز خواهد شد که در هیچ جای کشورمان چنین کنگره‌ای برگزار نشده است.

وی یادآور شد: کنگره نخست مرحوم آیت الله ملک حسینی با تلاش‌هایی که از طرف دانشگاه، فرهنگ به ارشاد اسلامی، حوزه هنری، روحانیت و ... صورت گرفت، کنگره ای نه تنها قابل قبول بلکه کنگره‌ای بسیار فاخر در حد خود بود.

آیت الله ملک حسینی با اشاره به اینکه داده‌های موجود در کنگره نست همه به خط نرفت و بسیاری از داده‌ها و اندیشه‌های خام هنوز وجود دارد، گفت: بنابراین بود که یک دبیرخانه دائمی شکل بگیرد تا این داده‌ها در خدمت آنها قرار گیرد.

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: قرار بر این بود که این کار به دانشگاه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و یا حوزه هنری سپرده شود و مشخص نشد که این داده‌ها باید نزد چه کسی باشد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که از مرحوم آقا اعم از نوارها، سی‌دی‌ها و دست خط‌ها در اختیار دستگاه مسئول قرار می‌گیرد و چون کسی بانی آن نشد، هنوز خام است و این کار با توجه به هزینه بالا، از عهده ما ساخته نیست.

آیت الله ملک حسینی بیان کرد: یکی از پیشنهادهایی که مطرح می‌کنم که باید روی آن فکر شود این است که بر اساس آنالیزی که صورت می‌گیرد، در کنار پیشنهادهایی که از طرف حاضرین مطرح شد، پیشنهاد یک مجموعه از نوشته‌های حضرت آیت الله ملک حسینی است که مقدمه از خود نوشته‌ها و مؤخره نیز از خودم باشد و متن نیز از خود همان نوشته‌ها باشد.

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری افزود: این نیازمند این است که یک سری از اسناد که در دست ما است تقدیم به ستاد کنگره شود و کنگره نیز پیش از برگزاری و چاپ آن، از مردم استان بخواهند هر آنچه که دارند که خصوصی نیست و می‌توان آن را در اختیار کنگره قرارداد، به دبیرخانه کنگره تحویل دهند.

وی یادآور شد: آرزو دارم کنگره‌ای، پربارتر، گسترده‌تر و بهتر از گذشته هم به لحاظ مخاطبان و هم به لحاظ برگزاری در شهرهای متعدد باشد، ضمن اینکه کنگره می‌تواند دو روزه باشد که یک روز در استان کهگیلویه و بویراحمد و یک روز در استان فارس برگزار شود.

آیت الله ملک حسینی گفت: با توجه به اینکه در جنوب سازی این کنگره مطالبی در نشست مطرح شد، شاید بتوان در آینده آن را توسعه داد.

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر قرار باشد این کنگره همراه با پیشنهاد عزیزان و بزرگان دیگر مثل مرحوم آیت الله سیدعلی اصغر حسینی، مرحوم آیت الله امیر احمد تقوی و دیگران باشد هم در کنار این کنگره یا به صورت مرکب و یا به مثابه کنگره قرار گیرد، باید نشستی با حضور امامان جمعه شهرهای استان تشکیل شود.

وی با اشاره به اینکه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فعلاً در این زمینه پیشگام هستند، تاکید کرد: برگزاری این نشست در حضور نماینده مکرم ولی فقیه در استان، رمز امید به شکل‌گیری کنگره، دوام تصمیم‌ها و به هدف رسیدن برنامه‌ها است.

آیت الله ملک حسینی ضمن تاکید بر اینکه هر جامعه‌ای که برای بزرگ خود احترام قائل شود، برای خود احترام قائل شده، گفت: احترام به بزرگان، پیش نهادن یک الگو برای آینده است و تکریم اسوه‌ها، امید بخشیدن به نسل‌هایی است که احساس می‌کنند انسانی رشد یافت، پس ما هم قابل چنین رشدی هستیم.

کد خبر 1781614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha