کمیته امداد از حدود ۳۰ هزار نفر یتیم و فرزندان محسنین در استان کرمان حمایت می‌کند

بختیاری با اشاره به ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان، گزارشی از کمک‌های مردمی و خیرین استان نیز ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سیدمرتضی بختیاری، سه‌شنبه شب (۲۷ شهریور) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان؛ گفت: در استان ۱۰ هزار و ۱۶۴ نفر یتیم و ۱۷ هزار و ۵۹۷ نفر هم فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد است.
رئیس کمیته امداد کشور کمک‌های مردمی به این نهاد در استان طی سال‌گذشته را ۱۸۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعلام و بیان کرد: این فقط کمک‌های نقدی است.
وی میزان کمک‌های مردمی در پنج ماهه نخست امسال را ۹۰ میلیون تومان دانست که در مقایسه با سال گذشته افزایش ۱۰ میلیارد تومانی دارد و افزود: مشکلات اقتصادی تاثیری در کمک‌های مردمی نداشته است.
بختیاری اظهار کرد: مجموع کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم استان در سال گذشته ۴۰۱ میلیارد تومان بوده و این جدای از کمک‌های مراکز نیکوکاری است؛ مجموع کمک‌های مردمی استان در پنج ماهه اول سال گذشته ۱۸۲ میلیارد تومان و پنج ماهه امسال ۲۰۳ میلیارد تومان است.
وی با افزودن این مطلب که ۲۵ هزار و ۵۶۵ نفر دانش‌آموز ابتدایی و ۲۳ هزار و ۲۶۷ نفر دانش‌آموز دبیرستانی و هنرستانی تحت حمایت کمیته امداد است که صد در صد آنها بسته‌های لوازم‌التحریر دریافت می‌کنند؛ از حمایت این نهاد از ۵۳۵ نفر نخبه در استان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان هم در این دیدار نکاتی متذکر شد و گفت: در خصوص اهدای جهیزیه، برخی‌ها تحت پوشش کمیته امداد نیستند اما به این کمک‌ها نیاز دارند که باید به آن توجه شود.
وی پیش‌بینی مشوق‌هایی در بخش زکات و تجدید نظر در برخی موارد مرتبط با این مهم را لازم دانست.

کد خبر 1781616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha