استفاده از فرصت‌های زندگی در جهت ارتقای معنویت

حجت الاسلام لرستانی بر ضرورت استفاده از فرصت‌های زندگی در جهت ارتقای معنویت تاکید کرد و گفت: انسان باید از فرصت‌های زندگی در جهت ارتقاء معنویت ببرد و تلاش کند که خود را از مفاسد اجتماعی و هرآنچه که مورد نارضایتی خداوند می گردد را از زندگی دور نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام علی لرستانی، در جلسه عقیدتی کارکنان سپاه استان با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که در خطبه‌ها و فرمایشات امام حسین(ع) در مسیر کربلا و شب و روز عاشورا مورد توجه بوده است، موضوع مرگ و رفتن از این دنیاست، اظهارداشت: همه ما روزی از این دنیا خواهیم رفت و ما باید مرگ را بپذیریم و باور کنیم و برایش آماده شویم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به اینکه در قرآن و روایات به این موضوع اشاره شده است، افزود: حقیقت مرگ فنا و نیستی نیست بلکه مرگ نوعی جابجایی از این دنیا به دنیایی دیگر است، مرگ یک سفر است از جایی به جای دیگر است، هر موجودی که مخلوق خداست، معدوم نمی شود و در نظر فلاسفه معدوم شدن موجود، امری محال است.

وی خاطرنشان کرد: انسان باید قدر فرصت های زندگی‌اش را بداند و نهایت استفاده را از فرصت های پیش‌رو در جهت ارتقاء معنویت  ببرد و تلاش کند که خود را از مفاسد اجتماعی و هرآنچه که مورد نارضایتی خداوند می گردد را از زندگی دور نماید.

وی بیان کرد: در کنار عواملی همچون هوای نفس و شیطان، گرایش به دنیای مذموم یکی از عوامل سقوط انسان محسوب می شود، از این رو باید دنیای مذموم و آثار آن را شناخت و برای فاصله گرفتن از آن کوشید.

حجت الاسلام لرستانی ادامه داد: گرایش به دنیای مذموم می تواند منشأ گناهان و انحرافات، محروم شدن از معنویات، کفر، ترس و سختی هنگام مرگ گردد، ازاین رو برای دوری از دنیای مذموم در حوزه بینشی، باید عبرت آموزی و درک حقیقت دنیا و اصالت ندادن به آن را تقویت کرد.

وی گفت: در حوزه گرایشی با بهره گیری از الگوهای معنوی می‌توان کشش به سوی دنیا را کاهش داد و در حوزه رفتاری، همنشینی با انسان های زاهد، تلاوت قرآن، توسل به معصومان(ع) و عمل به ضد می توان روحیه دنیاگرایی را مهار کند.

کد خبر 1781620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha