۹ شهید و ۲۷۵۰ مجروح در انفجار پیجرها در لبنان

انفجار وسایل ارتباطی نیروهای حزب الله لبنان، ۹ شهید و حدود دو هزار و ۷۵۰ مجروح برجای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، فراس الابیض، وزیر بهداشت لبنان گفت: بر اثر انفجار وسایل ارتباطی نیروهای حزب الله در جنوب لبنان و حومه جنوبی بیروت، ۹ نفر از جمله یک دختر شهید و حدود دو هزار و ۷۵۰  نفر زخمی شدند.

وزیر بهداشت از همه بیمارستان‌ها خواست تا همه مجروحان را بپذیرند، در حالی که دفاع مدنی لبنان گفت که بیمارستان‌های جنوب از ظرفیت خود فراتر رفته‌اند و تلاش می‌کنیم مجروحان را به خارج از استان منتقل کنیم.

وزیر بهداشت لبنان در یک نشست خبری خاطرنشان کرد: بیشترین جراحات در آمار اولیه اعلام شده از ناحیه صورت، چشم، دست یا ناحیه شکم بوده است و حدود ۲۰۰ نفر حالشان وخیم است.

الابیض با تاکید بر اهمیت همکاری با سندیکای بیمارستانی، گفت: «ارتباط بین همه دست اندرکاران وجود داشت و امکان پذیرش از این تعداد مجروح را فراهم کرد.

وی آنچه را که  یک هفته پیش دانشگاه آمریکایی از کارکنان خود خواسته بود از شر پیجرها خلاص شوند، تکذیب کرد.

مقامات ذیصلاح در حزب الله در حال حاضر در حال انجام تحقیقات امنیتی و علمی گسترده برای کشف دلایل انفجار دستگاه های ارتباطی هستند.

زیاد مکاری، وزیر اطلاعات در این کنفرانس سخنرانی کرد و با تاکید بر اینکه دولت این حمله اسرائیل را محکوم می کند، افزود: حملات اسرائیل به عهده جامعه جهانی است.

وزارت امور خارجه لبنان نیز حمله سایبری اسرائیل را به شدت محکوم کرد و آن را اقدامی خطرناکی خواند و گفت: ما به محض تکمیل اطلاعات مربوط به حمله، شکایتی را در این زمینه به شورای امنیت آغاز می کنیم.

مقامات رسمی لبنان پس از انفجار دستگاه های ارتباطی پیجری و مجروح شدن صدها شهروند لبنانی خواستار اتخاذ تدابیر لازم در بیمارستان ها شدند.

در این زمینه، نیروهای امنیتی لبنان از شهروندان خواستند تا برای تسهیل درمان مجروحان و انتقال آنها به بیمارستان ها، جاده ها را تخلیه کنند.

وزارت بهداشت از بیمارستان‌ها خواست تا در حالت آماده باش حداکثری قرار گیرند و سطح آمادگی خود را بالا ببرند.

این وزارتخانه با صدور فراخوانی برای هماهنگی با صلیب سرخ برای اهدای خون با توجه به نیاز احتمالی به واحد خون مجروحان، از شهروندانی که در خیابان‌ها تجمع می‌کنند، خواست فضا را برای حرکت سریع آمبولانس‌ها و انتقال خون فراهم کنند.

صلیب سرخ لبنان نیز از آماده سازی ۵۰ آمبولانس اضافی و ۳۰۰ تکنسین فوریت های پزشکی برای کمک به تخلیه مجروحان خبر داد.

کد خبر 1781624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha