ضرورت تبیین اخلاق فردی، سیره معنوی و سلوک آیت الله ملک حسینی

امام جمعه شهرستان کهگیلویه گفت: تبیین اخلاق فردی، سیره معنوی و سلوک ایشان یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «علی وحدانی فر» در نشست اعضای ستاد دومین کنگره ملی حضرت آیت الله العظمی سید کرامت الله ملک حسینی (ره) ضمن ارائه پیشنهاداتی در این زمینه، اظهار کرد: ضرورت دارد این کار فاخر و ارزشمند دبیرخانه دائمی داشته باشد که با تغییر مدیران روند کار کند نشود.

امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کهگیلویه گفت: اعضای شورای سیاست گذاری این کنگره برای بلند مدت حکم داشته باشند و افراد در مسئولیت‌های اجرایی نباشند که جابجا شوند.

وی ضمن تاکید بر اینکه در کنگره نخست نسبت به ابعاد علمی حضرت آیت الله ملک حسینی (ره) کمتر پرداخته شد، افزود: تبیین اخلاق فردی، سیره معنوی و سلوک ایشان یک ضرورت است.

حجت الاسلام وحدانی فر ادامه داد: توجه به اخلاق اجتماعی و سیره ایشان، ابعاد علمی، آموزشی و شاگردی وی، سیره فرهنگی و تبلیغی به ویژه بین عشایر، سیره سیاسی، اجتماعی و تاریخی، خدمات اجتماعی و زیست مردمی و تبیین نقش الگویی ایشان در کشور به ویژه در جنوب ی‌طلبد که مورد نظر قرار گیرد.

امام جمعه شهرستان کهگیلویه ضمن تاکید بر اینکه از ظرفیت علمی حضرت آیت الله ملک حسینی (ره) کمتر استفاده شد، گفت: باید شخصیت علمی ایشان مورد نظر قرار گرفته و کمیته علمی بتواند کارهای علمی ارزشمندی تهیه و به جامعه ارائه کند.
فرماندار شهرستان بویراحمد ایجاد یک دبیرخانه دائمی برای کنگره ملی آیت الله ملک‌حسینی(ره) را ضروری دانست و گفت: برای شناخت ابعاد مختلف شخصیت بی نظیر آیت الله ملک حسینی (ره) منابع مطالعاتی نداریم که به همین دلیل ایجاد دبیرخانه دائمی کنگره آیت الله ملک حسینی(ره) ضروری است.
شهرام مهدوی مطلق افزود: آیت الله ملک حسینی(ره) ابعاد مختلف شخصیتی  دارد که شناخته شده نیست و بیشتر روی جنبه های مبارزاتی و شجاعت آن شخصیت والامقام صحبت می شود و دیگر جنبه های آن عالم ربانی مغفول مانده اند.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست آیت‌الله ملک‌حسینی (ره) را افتخار جنوب کشور دانست و گفت: این کنگره را باید فراتر از استان در نظر بگیریم و باید استان‌های جنوب کشور را درگیر این کنگره کنیم.
حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرحیم عبودی با بیان اینکه باید یک سری فعالیت های فرهنگی را در کنار این کنگره ملی در نظر گرفت، افزود: نهاد امامت جمعه در سراسر استان آمادگی لازم را برای برگزاری هر چه بهتر این کنگره دارد.
کد خبر 1781653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha