گردهمایی ۷۰۰ نفره‌ی علمای شیعه و سنی برای وحدت و نجات غزه

اجتماع بزرگ «اتحاد امت رسول الله، نجات غزه مظلوم» با حضور ۷۰۰ نفر از علمای شیعه و سنی خراسان رضوی به میزبانی مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی جوانشیری، مدیر مرکز اسلامی خراسان رضوی امروز چهارشنبه(۲۸ شهریور) در اجتماع بزرگ علمای شیعه و سنی خراسان رضوی در مشهد، اظهار کرد: در ایام هفته وحدت برنامه های مختلفی در ستاد استان و ستادهای شهرستانی در نظر گرفته شده از جمله برگزاری نشست تخصصی امامان جمعه اهل سنت، برگزاری نشست مشترک بین امامان جمعه شیعه و سنی، دیدار امامان جمعه شیعه و سنی شهرستان‌های تلفیقی با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، اعزام چهره‌های شاخص تقریبی استان به همایش بین المللی مجمع تقریب مذاهب اسلامی و این برنامه که یک همایش بزرگ برای گردهمایی علمای شیعه و سنتی است.

وی هدف از برگزاری این همایش را تحکیم بنیان‌های اخوت و برادری در امت اسلامی با طلایه داری جامعه روحانیت شیعه و سنی خراسان رضوی و محوریت فلسطین و هویت امت اسلامی ذکر کرد.

مدیر مرکز اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه اینکه همایش با شعار «اتحاد امت رسول الله، نجات غزه مظلوم» برگزار شده ادامه داد: حضور ۷۰۰ نفر از مدیران، مدرسین، ائمه جمعه و جماعات، نخبگان و علمای شیعه و سنی در این رویداد بیانگر اهتمام علمای اسلام بر تقویت وحدت بین مسلمانان است.

وی اظهار کرد: برگزاری محافل انس با قرآن کریم در مساجد اهل سنت و تشیع شهرستان‌های تلفیقی استان، اعزام مبلغ به نمازهای جمعه باهدف تبیین ابعاد مختلف وحدت، برگزاری همایش‌های منطقه‌ای با حضور عموم مردم شیعه و سنی در نقاط مختلف استان، برگزاری همایش‌های ویژه بانوان شیعه و سنی، برگزاری نشست‌های تخصصی بین مدیران و اساتید حوزه‌های علمیه شیعه و سنی با موضوع وحدت و مساله فلسطین برخی دیگر از برنامه‌های هفته وحدت است.

هفته وحدت در تمام سال تسری پیدا کند

ماموستا عبدالسلام کریمی، مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی هم در این همایش ضمن تبریک هفته وحدت و ماه ربیع‌الاول، اظهار کرد: در گام اول مسلمین باید بدانند ما یک امت واحده هستیم و این همیشگی باشد و نگذاریم بزرگداشت وحدت منحصر به یک هفته شود، بلکه باید این وحدت در ماه‌ها و سال‌های بعد تسری پیدا کند و مسلمانان در سایه وحدت، همه عمر در تعامل باشند.

وی با تاکید بر لزوم حفظ وحدت بین شیعه و سنی به عنوان یک استراتژی تصریح کرد: وحدت در دیدگاه نظام جمهوری اسلامی یک استراتژی است و نه صرفا یک تاکتیک، که باید از طرف هر دو مذهب در جامعه نهادینه شود.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با اشاره به ریشه یکسان مذاهب گفت: پنج مذهب مدون جهان اسلام مانند پنج انگشت هستند که از یک خون ارتزاق می‌کنند و ریشه همه این مذاهب یکی است و اشتراکات آنها به مراتب بیشتر از اختلاف نظرهاست. همین اختلاف نظرها  هم تنها در برخی احکام و استنباطات است.

این عالم اهل سنت در ادامه تأکید کرد: این مذاهب اسلامی باید مانند انگشتان یک دست که گره می شوند و یک مشـت، با هم جمع شده و همه امت اسلام با وحدت به مشتی قوی در برابر دشمنان تبدیل شوند. چرا که دشمنان ما یکی شده‌اند و ما نیز باید در مقابل آنها یکی باشیم تا هیچ خدشه و ضعفی متوجه جهان اسلام نشود کسی جسارت ظلم به هیچ مسلمانی را نداشته باشد.

تخریب وحدت مسلمین، استراتژی ظالمان برای تسلط بر جهان است

شیخ غازی یوسف حنینه، رئیس تجمع علمای مسلمان لبنان هم در این همایش اظهار کرد: امت اسلامی باید با وحدت و موت اختلافات را کنار گذاشته و در صدر همه امت‌ها قرار گیرد و به استکبار جهانی اجازه ندهد که تصمیمات خود را اجرایی کند.

وی با بیان اینکه دشمن در صدد است با گرفتن توانایی‌های امت اسلام آنها را تبدیل به کالای مصرفی کند افزود: در عصر حاضر با ترفندهای استکبار و در اثر اقدامات تخریبگرانه فکری و فرهنگی قدرت‌های ظالم، ارزش‌های انسانی و الهی که خداوند عزوجل برای جوامع وضع کرده از بین رفته است و دشمن در حال گسترش فساد در روی زمین است.

رئیس تجمع علمای مسلمان لبنان با اشاره به تاکید قرآن و سیره پیامبر بر تعامل و تعاون بین امت اسلامی گفت: آیات، روایات و سیره پیامبر اسلام (ص) انسان‌ها را به تعاون و همکاری دعوت می‌کنند و باید بر اساس دستورات و راهنمایی های دین مبین و رهبران آن، با وحدت به باور همکاری و تعاون برای فایق آمدن بر دشمن و موفقیت در جهان برسیم.

وی همچنین خاطر نشان کرد: برای همین از همه امت اسلامی و فرقه‌ها و مذاهب آن و نیز اندیشمندان، فقها و عالمان این امت می‌خواهیم که بدور از اختلاف نظرها و با این دیدگاه وحدت آفرین دور هم جمع شوند و در مورد مسائل اسلامی بحث و تبادل نظر کنند در یک جبهه قرار بگیرند.

کد خبر 1781678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha